جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۵۲۴۰
چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹

فکرشهر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: آئین نکوداشت مدارس ۱۰۰ ساله بوشهر برگزار می‌شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، مجید خورشیدی در دیدار با استاد علیرضا مظفری زاده اظهار داشت: استان بوشهر سرمایه های نهفته بسیاری برای عرضه دارد که از جمله آنها مفاخر ادبی استان است.

وی اضافه کرد: سرمایه‌های مهمی مثل آیین‌ها و آداب و سنن استان بوشهر به خاطر بکر و دست نخورده بودن و بدیع بودنشان امروز یکی از ویژگی‌های مهم فرهنگی استان بوشهر است که انشاءالله با هدایت بزرگان و سازمان‌های دولتی و غیر دولتی این ویژگی‌ها را در گستره ملی و بین المللی معرفی کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با بیان اینکه یکی از سرمایه‌های هر کشور را نخبگان و بزرگان علمی فرهنگی آن دیار تشکیل می دهند افزود: توجه و استفاده از تجربیات پیشکسوتان و بزرگان حوزه های مختلف را لازمه پیشرفت و توسعه در هر کشوری دانست.

وی با بیان اینکه استاد علیرضا مظفری‌زاده با  توجه به سابقه درخشان علمی، فرهنگی، مذهبی و سیاسی از چهره‌های  شاخص و از فرزانگان استان بوشهر است بیان کرد: ایشان سال‌ها عمر شریفش را صرف خدمت به مردم کرده است و باید از این سرمایه بزرگ به نحو احسن در کمک به توسعه و پیشرفت استان کمک گرفت.

خورشیدی با اشاره به وجود دو مدرسه نزدیک به ۱۰۰ سال در شهر بوشهر از جمله مدرسه اخوت تاسیس ۱۳۰۲ در محله خواجه‌ها و مدرسه پورسینا تاسیس در سال ۱۳۰۱ محله امام زاده، این مدارس را از سرمایه های فرهنگی و آموزشی و میراث گران‌بهای استان دانست و تاکید کرد: باید برای حفظ و بزرگداشت آنها تلاش کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر افزود: پیش ازاین به مسئولان وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد تهیه نمادی برای معرفی و بزرگداشت این مدارس را داده ایم که امیدواریم اجرایی شود.

وی تصریح کرد: با محوریت بنیاد بوشهر شناسی و با مدیریت اساتیدی چون علیرضا مظفری زاده که خود از دانش آموختگان این مدارس قدیمی شهر بوشهر هستند از هم اکنون به ایجاد کارگروهی برای بزرگداشت این دو مدرسه صد ساله برنامه ریزی شود.

سرپرست دفتر امور اجتماعی استانداری بوشهر نیز در این دیدار گفت: استاد مظفری زاده به عنوان یکی از شخصیت ها فرهنگی و معتمدین سیاسی از جایگاه ویژه ای در بین مردم استان برخوردار است.

محمد مظفری افزود: یکی از برنامه های مهم دفتر امور اجتماعی استانداری استفاده از تجربیات نخبگان و پیشکسوتان حوزه های اجتماعی و فرهنگی استان است که با تاکیدات معاون استاندار بوشهر بخشی از آن در دیدارهای هفتگی با این عزیزان محقق می‌شود.

علیرضا مظفری زاده از چهره‌های  فاخر استان در حوزه‌های فرهنگی و از شخصیت‌های مبارز سیاسی و تاثیر گذار استان بوده که پیش از انقلاب توسط عوامل رژیم سابق بازداشت و زندانی شده است.

وی همچنین به عنوان پژوهش‌گر و مورخ در خصوص تاریخ استان تالیفاتی را داشته و هم اکنون نیز در بنیاد بوشهر شناسی مشغول به خدمت است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر