دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۵۲۸۴
پنجشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱

فکرشهر: وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های استان بوشهر گفت: استان بوشهر باید از مزیت‌ها و ظرفیت‌هایش سهم بیشتری داشته باشد.

به گزارش فکرشهر از مهر، فرهاد دژپسند عصر پنجشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیران اقتصادی استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر فرصت‌های بسیار خوبی برای توسعه اشتغال دارد و نیاز است که از این فرصت‌ها و ظرفیت‌ها استفاده شود.

وی ظرفیت‌های کرانه‌ای، اقتصاد انرژی و دریا را از مهمترین فرصت‌ها برای تقویت اشتغال دانست و بیان کرد: این ظرفیت‌ها باید با هم ترکیب شوند تا زمینه برای کاهش بیکاری در استان بوشهر فراهم شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی خواستار تغییر نگاه مسئولان کشوری و استانی به آمایش سرزمینی استان بوشهر شد و اضافه کرد: محرومیت استان بوشهر در کنار برخورداری از صنایع نفت و گاز نوعی دوگانگی است.

وی بر لزوم جبران عقب‌ماندگی‌ها تاکید کرد و افزود: باید مطالعات آمایش سرزمینی در استان بوشهر به‌گونه‌ای طراحی شود که نه‌تنها از استخراج نفت بلکه از سایر سودهای این صنعت هم بهره‌مند شود.

دژپسند به ظرفیت‌های کرانه‌ای استان بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: تمرکز بر اقتصاد نفت باید در کنار تمرکز به اقتصاد آب و دریا باشد که در این صورت اقتصاد دریا می‌تواند معجزه‌گر شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های پنهان بسیار زیادی در استان بوشهر وجود دارد، گفت: در استان بوشهر ظرفیت‌های بسیاری نهفته است که ممزوج شدن آنها با وجود اقتصاد دریا و انرژی می‌تواند وضعیت این استان را دگرگون کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر