شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۵۳۱۳
جمعه ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۴

فکرشهر: امام جمعه موقت بوشهر گفت: حق الناس بودن انتخابات مربوط به رعایت حق داوطلبان نیز است تا ناظران انتخاباتی و شورای نگهبان دقت و به نحوی بررسی‏ ها را انجام دهند که دواطلبان شایسته‎ای از حضور در انتخابات محروم نشود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، حجت اسلام سید غلامرضا هاشمی در خطبه‏‎های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر افزود: نکته دیگر در بحث حق الناس بودن انتخابات که خیلی مهم است ناظران شورای نگهبان باید در وقت های لازم دقت‌های لازم را برای حساسیت‏ های قانونی، انقلابی، شرعی داشته باشند.

وی اظهارداشت: کسی که می خواهد برود در مجلس در ادارات برای خود مهره بچیند و برای رتق و فتق امورات خودش و افراد و جناح خودش تلاش کند این چنین فردی به درد مردم نمی‏‎خورد.

امام جمعه موقت بوشهر یادآورشد: جریان انتخابات بسیار مهم، حساس و سرنوشت ساز است که نمادی از مردم سالاری، دموکراسی و از برکات نظام جمهوری اسلامی  است.

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب پیرامون انتخابات اظهارکرد: انتخابات حق الناس است که می ‏تواند برای مسئولان درس باشد چراکه برخی آن را تنها به شمارش آرا سوق می‏دهند در حالی که این حق الناس ابعاد متنوع و مختلفی دارد.

وی گفت: مجلس انقلابی مجلسی است که کلیات و کلان انقلاب و نظام جمهوری اسلام و بعد حوزه استحاظی خود را پیگیری کند.

هاشمی افزود: هیات‎‌های نظارت با بررسی دقیق و مستند سوابق فکری، سیاسی، اخلاقی داوطلبان به گونه‎ای عمل کنند که برآیند این نظارت استصوابی و برکت آن مجلس یازدهم مجلس تراز انقلاب اسلامی برای گام دوم انقلاب اسلامی ‌باشد.

خطیب نماز جمعه بوشهر تصریح کرد: بعد از بررسی صلاحیت‎‏ها تبلیغات آغاز می‎شود و مردم باید دقت کنند که نامزدها در معرفی خود در نظرگاه مردم چطور تقوا را رعایت می‎کنند.

هاشمی افزود: تجربه مجلس‎های گذشته و به ویژه مجلس کنونی درس‎های زیادی به مردم داده و مردم سابقه و صحبت‎های نمایندگان را می‎بینند.

وی اظهارداشت: برای دور آینده مجلس در تراز انقلاب اسلامی می خواهیم مجلسی جوان، انقلابی، مومن و دلسوز و نه اینکه وابسته و دل داده به غرب باشد.

هاشمی گفت:داوطلبان همدیگر را تخریب نکنند و اگر چیزی از خود دارند را با صداقت و بدون وعده‎های پوشالی برای مردم بیان کنند.

وی افزود: مردم  هوشیار، تیزبین و با دقت هستند که این مهم در رفتار اخیر آنها در برابر موج سواری دشمنان به خواسته‎های آنها بخوبی دیده شد.

هاشمی ادامه داد: برخی از داوطلبان  انواع تهمت‎ها و تخریب ها را در فضای مجازی بی در و پیکر بیان می‏ کنند و این در شرایطی است که همگان باید در این عرصه تقوا داشته باشند.

امام جمعه موقت بوشهر گفت:  همه ما می‌دانیم که تمام تلاش جنگ چند ضلعی دشمن رودرو قرار دادن مردم با حاکمیت نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

هاشمی افزود: تحریم‏ های ظالمانه، گرانی‎های تصنعی، حملات امنیتی و روانی دشمن، تشدید محاصره اقتصادی مردم به همین خاطر است  که سعی  دارند مردم را مقابل نظام و مسئولان قرار بدهند.

خطیب نماز بوشهر ادامه داد: آشوب‎های اخیر نیز بخاطر کشاندن اغتشاشات به صحنه انتخابات با ۲ هدف بود یکی اینکه که اگر بتوانند با تداوم اغتشاش‌ها و آشوب های اجتماعی انتخابات را از موعد رسمی خود در دوم اسفندماه به تاخیر بیاندازند که این یک ضربه‌ای برای دموکراسی و نظام است.

وی گفت: هدف دوم نیز این بود که اگر بتوانند و انتخابات به وقت برگزار شود مشارکت مردم را کم کنند این مهم توطئه دشمن است که در داخل نیز برخی از سیاسیون با قلم، بیان و تریبون‌هایی که دارند در راستای این هدف دشمن تلاش می‎کنند.

وی در ارتباط با جریان استیضاح ترامپ و پیروزی دور از انتظار جانسون در انگلیس نیز گفت: این موارد بازی جدید غربی‎ها با افکار عمومی است و حوادث این روزهای آمریکا و اروپا در استیضاح ترامپ و همچنین در پیروزی خلاف انتظار جانسون اگر چه برای صهیونیست‎ها و حامیان آنها ذوق زدگی مفرط و برای وادادگان به غرب در داخل و خارج یک ذوق زدگی ایجاد کرد از طرف دیگر مایه سرافکندگی و نگرانی است.

هاشمی ادامه داد: حقیقت در پشت صحنه استیضاح ترامپ در آمریکا و رای آوری جانسون  چیز دیگری است و آن هم آشفتگی های ظاهری امروز در آمریکا و غرب و انگستان است.

وی گفت: این موضوع یک سناریو چند پرده‎ای در حال اجرا برای توسعه و تسلط بیشتر آمریکا و اروپا بر جهان است.

هاشمی تصریح کرد: استیضاح ترامپ در غرب اگرچه دعوای ۲۰۰ ساله این  دو حزب   جمهوری خواه و دموکرات در آمریکا است اما کیفیت سومین استیضاح در امریکا در تاریخ آمریکا قصه دیگری دارد.

وی یادآورشد: پایان این قصه شاید پیروزی ترامپ باشد بالاخره مجلس سنا شاید آن را رد و قبول نکند و ترامپ در نهایت برای دور دوم در سال آینده میلادی روی کار بیاید اما مهم این است که بالاخر اگر ترامپ دوباره  بیاید برای افول و نابودی تمدن آمریکا کمک بیشتری خواهد کرد.

هاشمی گفت: سخن رهبری که گفته بودند آمریکا رو به افول است با انتخاب مجدد ترامپ این افول و نابودی تمدن غرب و آمریکا سریع‎تر خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر