دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۵۳۵۰
شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۴

فکرشهر: مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با توجه به کاهش دما، کشاورزان مراقب بیماری‌های برگی در مزارع سبزی و صیفی باشند و اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، احمد سبحانی بیان کرد: با توجه به بارش‌های اخیر در استان بوشهر و کاهش دما، احتمال شیوع بیماری برگی در مزارع سبزی و صیفی به‌ویژه در مزارع گوجه‌فرنگی به شدت افزایش می‌یابد.

وی افزود: از همین رو کشاورزان باید حتما ضمن استفاده از قارچ‌کش‌های توصیه شده توسط کارشناسان کشاورزی، تمهیدات لازم را برای حفاظت از محصولات کشاورزی خود بیاندیشند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ادامه داد: در محصولاتی مانند مرکبات که احتمال شیوع بیماری‌های برگی مانند شانکر باکتریایی زیاد است، کشاورزان باید با استفاده از ترکیبات مسی اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند.

وی همچنین گفت: با توجه کاهش محسوس دما احتمال بروز سرمازدگی در محصولات کشاورزی نیز دور از انتظار نیست بنابراین کشاورزان باید با انجام اقدامات پیشگیرانه مانند کشیدن پلاستیک بر روی محصولات به‌ویژه گوجه‌فرنگی از سرمازدگی و همچنین خسارت‌های ناشی از بارش تگرک در بارش‌های آینده جلوگیری کنند.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر نیز گفت: پس از بارش‌های هفته گذشته، دمای هوا روند کاهشی داشته و بین ۴ تا ۶ درجه کمتر شده است.

پیام مساعدی افزود: امروز هم مانند دو روز گذشته در برخی نقاط استان به‌ویژه در جاده‌ها از جمله اتوبان ورودی بوشهر شاهد مه غلیظ صبحگاهی بودیم.

وی بیان کرد: طی روز‌های آینده وضعیت جوی پایداری در استان خواهیم داشت و تا  چهارشنبه خبری از باران نیست.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر