شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: فرمانداردشتستان گفت: با توجه به اینکه 42 درصد از بهره برداران کشاورزی استان بوشهر در دشتستان فعالیت دارند، راه اندازی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در این شهرستان ضروری است.به گزارش فکرشهر، ارسلان زارع در جلسه برنامه ریزی راه اندازی توسعه صندوق حمایت از بخش کشاورزی شهرستان دشتستان افزود: تصمیم برای راه اندازی صندوق حمایت از بخش کشاورزی در شهرستان یک تصمیم جدی و قطعی است و بزودی با همکاری مدیران استانی و شهرستانی شاهد راه اندازی این صندوق در شهرستان خواهیم بود.
کد خبر: ۶۵۴۲
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۷

فکرشهر: فرمانداردشتستان گفت: با توجه به اینکه 42 درصد از بهره برداران کشاورزی استان بوشهر در دشتستان فعالیت دارند، راه اندازی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در این شهرستان ضروری است.

به گزارش فکرشهر، ارسلان زارع در جلسه برنامه ریزی راه اندازی توسعه صندوق حمایت از بخش کشاورزی شهرستان دشتستان افزود: تصمیم برای راه اندازی صندوق حمایت از بخش کشاورزی در شهرستان یک تصمیم جدی و قطعی است و بزودی با همکاری مدیران استانی و شهرستانی شاهد راه اندازی این صندوق در شهرستان خواهیم بود.

وی با اشاره به نقش نظارتی و راهبردی دولت در اجرای برنامه ها خواستار فعالیت بیشتر و استفاده از بخش خصوصی و سرمایه گذار در حوزه کشاورزی در شهرستان دشتستان شد.

فرماندار دشتستان بیان کرد: تا 10 روز آینده چگونگی تامین منابع مالی راه اندازی صندوق حمایت از بخش کشاورزی در این شهرستان مشخص می شود.

زارع اظهارکرد: شهرستان دشتستان به عنوان قطب کشاورزی استان بوشهر، ظرفیت های بسیار خوبی در این بخش دارد.

وی ادامه داد: ظرفیت شهرستان دشتستان برای افزایش بهره وری و راندمان به عنوان یکی از حوزه های بسیار مهم کشاورزی در جنوب کشور تبدیل شود.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: تشکیل صندوق توسعه کشاورزی حمایت از بخش کشاورزی است.

سید محسن معروف افزود: هم اکنون استان بوشهر تنها دارای یک صندوق توسعه حمایت از کشاورزان است و 200 میلیارد ریال میزان سرمایه این صندوق است.

وی اضافه کرد: 48 درصد از سرمایه این صندوق دولتی و 52 درصد آن مردمی و کشاورزان هستند.

معروف ادامه داد: تسهیلاتی که از طریق این صندوق در اختیار کشاورزان قرار می گیرد با نرخ چهار درصد است که تاثیر بسزایی در افزایش راندمان و توسعه بخش کشاورزی در استان داشته است.

وی بیان کرد: قطب کشاورزی ما در استان بوشهر شهرستان دشتستان است که 10 میلیارد ریال نیاز سرمایه اولیه راه اندازی این صندوق در شهرستان است.

معاون بودجه دفتر برنامه ریزی و بودجه استانداری بوشهرگفت: راه اندازی صندوق حمایت از بخش کشاورزی در دشتستان کار بسیار با ارزشی است و در راه اندازی این صندوق در شهرستان حمایت می کنیم.

علی پورداورد اضافه کرد: درسال جاری 20 میلیارد ریال اعتبار از محل سهم دولتی به صندوق توسعه کشاورزی استان بوشهر اختصاص یافته است. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر