شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۶۰۲۱
دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۶:۱۵

فکرشهر: «قاسم سلیمانی تا وقتی بود معادلات منطقه را رقم می‌زد و حالا هم که نیست باز هم معادلات منطقه حول او می‌چرخد. او تنها ساعاتی در میان ما نبود و حالا با قدرتی بیشتر بازگشته است.»

به گزارش فکرشهر، روزنامه شهروند نوشت: «غیبت سردار سلیمانی تنها ساعاتی پس از او احساس شد اما او حتی پس از شهادت نیز به صحنه سیاسی منطقه بازگشت. تأثیرات ترور او کل منطقه و حتی سراسر جهان را دربرگرفته است. روز گذشته پارلمان عراق در پی ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس، با اکثریت آرا به خروج نیروهای آمریکایی از عراق رأی داد. حالا آمریکایی‌ها اگر در عراق بمانند رسما نیروی اشغالگر محسوب می‌شوند. از سوی دیگر جامعه جهانی واکنش سردی به تهدیدهای دونالد ترامپ علیه ایران نشان داد تا جایی که وزیر خارجه آمریکا نیز از این مسأله شکوه کرد. در آن سو حزب‌الله لبنان نیز رسما اعلام کرد که تاوان خون سلیمانی را از نیروهای آمریکایی خواهد گرفت.

فراتر از اینها تشییع باشکوه پیکر سردار سلیمانی در عراق به خبر نخست بسیاری از رسانه‌های جهان تبدیل شد. در اهواز و مشهد نیز جمعیتی عظیم سردار را به جایگاه ابدی بدرقه کردند و حالا پیکر سردار امروز به تهران باز‌می‌گردد؛ به جایی که بسیاری در انتظار آخرین وداع با او هستند؛ وداعی که البته پایان داستان سلیمانی نخواهد بود. قاسم سلیمانی تا وقتی بود معادلات منطقه را رقم می‌زد و حالا هم که نیست باز هم معادلات منطقه حول او می‌چرخد. او تنها ساعاتی در میان ما نبود و حالا با قدرتی بیشتر بازگشته است.»

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر