جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رییس انجمن نابینایان استان بوشهر گفت: دغدغه اشتغال، نبود فرصت های شغلی و بیکار ماندن نابینایان باعث می شود تا این قشر خودباوری، اعتماد به نفس و توانایی های خود را از دست بدهند.به گزارش فکرشهر، ابراهیم صداقت روز یکشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: شمار نابینایانی که درسال های اخیر در استان بوشهر مشغول بکار شده اند، بسیار کم است، این در حالی است که هم اکنون بیش از 70 نابینای فارغ التحصیل در رشته های مختلف داریم که بیکار هستند.
کد خبر: ۶۶۷۲
يکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۰

فکرشهر: رییس انجمن نابینایان استان بوشهر گفت: دغدغه اشتغال، نبود فرصت های شغلی و بیکار ماندن نابینایان باعث می شود تا این قشر خودباوری، اعتماد به نفس و توانایی های خود را از دست بدهند.

به گزارش فکرشهر، ابراهیم صداقت روز یکشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: شمار نابینایانی که درسال های اخیر در استان بوشهر مشغول بکار شده اند، بسیار کم است، این در حالی است که هم اکنون بیش از 70 نابینای فارغ التحصیل در رشته های مختلف داریم که بیکار هستند.

وی با اشاره به وجود یکهزار و390 نابینا در استان بوشهر تصریح کرد: همه تلاش ما این است که گامی موثر برای ایجاد نگرشی مثبت و تازه نسبت به توانمندی نابینایان دراین استان برداریم و خواهان برابری فرصت ها برای بهره مندی از امکانات اجتماعی هستیم.

صداقت اظهارکرد: درکنار مشکلاتی نظیر مسکن، ازدواج، آموزش و تحصیل، اشتغال به دغدغه بزرگی برای نابینایان تبدیل شده است و نبود شغل انگیزه آنان را از بین می برد و مسوولان برای حل این دغدغه همت و اقدامی اساسی کنند.

وی یادآورشد: طبق قانون حمایت از معلولان و نابینایان سه درصد اشتغال کارکنان دولت و بخش خصوصی و 60 درصد اپراتورهای تلفن در این بخش ها باید در اختیار نابینایان و معلولان قرار گیرد که با وجود 400 نابینای درحال تحصیل و فارغ التحصیل درانتظار شغل، این امر در استان بوشهر محقق نشده است.

صداقت اضافه کرد: در کمیته های برنامه ریزی خرد و کلان استان بوشهرهیچ یک از ما حضور نداریم تا در تدوین برنامه ها نقشی داشته باشیم یا از حقوق خود دفاع کنیم.

رییس انجمن نابینایان استان بوشهر گفت: با وجود سابقه 20 سال فعالیت این انجمن دراستان بوشهر اما هنوز دفتر مستقل نداریم و در صورت اختصاص زمین، انجمن خیرین ابرار برای ایجاد ساختمان اعلام آمادگی کرده است.

وی افزود: نابینایان درعرصه های مختلف از توانمندی های بالایی برخوردار هستند اما مجالی برای نمایش و عرضه توانمندی های خود ندارند.

صداقت بیان کرد: نابینایان نیز مانند سایر مردم به مسکن و آموزش نیاز دارند و ازدواج می کنند و انتظار داریم مسوولان با توجه ویژه به این قشر و در اختیار گذاشتن تسهیلات لازم از آنان حمایت کنند. 

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر