دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۶۸۹۶
سه‌شنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱

فکرشهر: سرپرست اداره کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری بوشهر گفت: انتخابات مهمترین اتفاق در کشور به‌شمار می‌رود و رعایت اصل بی‌طرفی در این عرصه برای برگزاری انتخاباتی سالم و قانونمند از سوی مسئولان بویژه شوراها، دهیاری‌ها و شهرداری‌ها ضروری است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، خسرو دهقانی روز سه‌شنبه در آئین تکریم و معارفه بخشدار چاه مبارک در فرمانداری عسلویه افزود: قانون‌مداری، سلامت، بی‌طرفی، امنیت و مشارکت پرشور از اصول راهبردی وزارت کشور در امر برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است.

وی بیان کرد: همزمان که ماده ۱۱ قانون انتخابات دستگاه‌های دولتی و شهرداری‌ها را موظف کرده‌است تا امکانات خود را برای برگزاری انتخابات در اختیار فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها قرار دهند در عین حال ماده ۵۹ قانون انتخابات هرگونه استفاده از وسایل و سایر امکانات اداره‌ها، شرکت‌های دولتی و مؤسسه‌های وابسته به دولت، شهرداری‌ها، شرکت‌ها، سازمان‌های وابسته به آن‌ها، نهادها و مؤسسه‌هایی که به هر مقدار از بودجه عمومی استفاده می‌کنند له یا علیه نامزدها را ممنوع کرده‌است و مرتکبان  مجرم شناخته می‌شوند.

دهقانی اضافه کرد: مراجع قضایی خارج از نوبت به تخلفات انتخابات رسیدگی می‌کنند.

سرپرست اداره‌کل سیاسی و انتخابات استانداری بوشهر با اشاره به افتتاح پروژه‌های مختلف عمرانی و اقتصادی در شرایط سخت اقتصادی در دهه فجر امسال افزود: در شرایط تحریم‌های ظالمانه  خدمت رسانی و مهم‌تر از آن حفظ رویکرد توسعه‌ای همچنان از اولویت‌های استان بوشهر است.

وی یادآور شد: بیان خدمات و کارهای انجام شده از سوی دولت به هیچ وجه با اصل بی‌طرفی در انتخابات منافاتی ندارد و مسئولان وظیفه دارند خدمات دولت را به بهترین وجه به اطلاع مردم برسانند.

دهقانی دلیل تغییر بخشدار چاه مبارک را محدودیت ناشی از ماده ۳۳ قانون انتخابات دانست که بر اساس آن اعضای هیات‌های اجرایی نمی‌توانند با داوطلبان خویشاوند نسبی یا سببی باشند.

در این آئین حسین طاهری‌نیا به‌عنوان بخشدار جدید بخش چاه مبارک در شهرستان عسلویه معرفی و از خدمات حسین رضوی تجلیل شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر