شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۶۹۰۰
سه‌شنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی هویت ایرانی و اسلامی مردم احیا شد و به استقلال همه جانبه رسیدیم.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، آیت‌الله صفایی بوشهری در جمع اعضای کارگروه‌های ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان بوشهر بیان کرد: انقلاب اسلامی یک پدیده کوچک و ساده یا یک حادثه سیاسی مانند انقلاب کوبا نیست بلکه حادثه‌ای بزرگ در تاریخ بشریت است.

وی افزود: همان کاری که انبیاء می‌خواستند با جامعه خود کنند انقلاب اسلامی آن را دنبال کرده و می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با اشاره به سلطه استعمار بر کشور در زمان پیش از انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: ایران در زمان قاجار و پس از آن توسط ایرانی‌ها مدیریت نمی‌شد و سفرای روسیه، عثمانی، آلمان و در آخر آمریکایی‎ها کشور را اداره می‎کردند و در عرصه سیاسی و اجتماعی، دین و دیگر عرصه‌ها مملکت ما دچار یک تاریخ شاهنشاهی پر از ظلم و ستم بود.

وی ادامه داد: از طرف دیگر سلطه استعمار در حوزه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و حتی علم و فناوری هم وجود داشت و اختراعات و نخبه‌های ایرانی را به خارج کشور جذب یا آن‌را مصادره می‌کردند.

آیت‌الله صفایی بوشهری تصریح کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی هویت ایرانی و اسلامی مردم احیا شد و کشور به استقلال همه جانبه رسید.

وی تاکید کرد: اگر جنگ و تحریم‌ها نبود انقلاب اسلامی ده‌ها برابر در حوزه‌های مختلف پیشرفت می‌کرد، ولی دشمن نمی‌خواهد یک نظام مستقل و عدالت خواه در صحنه وجود داشته باشد چراکه وجود این انقلاب موجب زوال آن‌ها می‌شود.

همچنین در این دیدار مسئولان کارگروه‌های 25 گانه ستاد دهه فجر به تشریح برنامه‌ها پرداختند.

گرامیداشت و و جشن سالروز ورود تاریخی حضرت امام خمینی(ره) و گلباران مزار مطهر شهیدان انقلاب اسلامی در سطح استان، راهپیمایی عظیم 22 بهمن، پخش 16 هزار دقیقه برنامه رادیویی، تلویزیونی، خبر و فضای مجازی در صداوسیما، برگزاری مراسم بزرگداشت دهه فجر ویژه اهل سنت و اقلیت‌های دینی، برگزاری ده‌ها همایش و جشنواره فرهنگی، هنری و محافل قرانی در مدارس، دانشگاه‌ها، مساجد، امام زادگان و بقاع متبرک، اصناف و ... ، برگزاری ده‌ها مسابقه علمی - ورزشی، ویژه اقشار مختلف و برپایی نمایشگاه‌های دستاوردهای انقلاب اسلامی از جمله برنامه‌های دهه فجر امسال عنوان شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر