شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۶۹۰۲
سه‌شنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۸

فکرشهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: سه روستا از استان بوشهر به مرحله نهایی ششمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب راه یافت.

به گزارش فکرشهر، فاطمه کرمپور روز سه‎شنبه در جمع خبرنگاران افزود: پس از اتمام مهلت قانونی ارائه آثار و مستندات، یکهزار روستا و منطقه عشایری از سراسر کشور برنامه‌های خود را به دبیرخانه مرکزی ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال کردند.

وی بیان کرد: هیات داروان جشنواره در مرحله اول ۱۲۶ روستا و منطقه عشایر دوستدار کتاب و در مرحله دوم ۶۰ روستا و منطقه عشایری را از ۲۳ استان به عنوان شایسته حضور  در مرحله نهایی به دبیرخانه معرفی کرد.

کرمپور ادامه داد: از استان بوشهر در ششمین دوره از جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب بیش از ۱۰۰ روستا شرکت کردند که روستاهای گورک سادات و بنه گز تنگستان و مل گل دشتی موفق به حضور در مرحله نهایی این دوره شدند.

وی گفت: آیین انتخاب ششمین پایتخت کتاب ایران و روستاها و عشایر دوستدار کتاب روز شنبه ۱۹ بهمن‌ماه جاری در محل سالن همایش‌های کتابخانه ملی ایران با حضور اصحاب قلم و فرهنگ برگزار خواهد شد.

کرمپور یادآور شد: روستاهای چهار روستایی شهرستان گناوه و درازی شهرستان دشتی در دوره دوم و سوم جزو ده روستای برگزیده کشور و روستای گورک سادات تنگستان در پنجمین دوره شایسته تقدیر در این جشنواره شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر