جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۶۹۳۴
چهارشنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱

فکرشهر: فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح کشور گفت: تنها راه برون رفت از معضل بیکاری در جامعه ترویج مهارت‌های فنی در بین نیروی جوان است که فنی و حرفه‌ای رکن اصلی در ترویج این مهارت‌ها و اشتغال است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، سردار سید مهدی فرحی در آیین اختتامیه نخستین دوره رقابت‌های آزاد مهارت کارکنان وظیفه در استان بوشهر افزود: سربازان وظیفه نیروهای مسلح دردوران سربازی مهارت کسب می‌کنند تا با سپری کردن بهینه دوران سربازی، زمینه اشتغال آنان پس از آن فراهم شود.

وی  بیان کرد: قرارگاه مهارت‌آموزی سربازان وظیفه نیروهای مسلح باهدف اتخاذ تدابیر برای بهبود دوران سربازی، ارتقای سطح مهارت سربازان و ایجاداشتغال در سال آینده با همکاری فنی و حرفه‌ای آموزش‌های مهارتی را با کیفت بالاتر اجرا می‌کند.

فرحی یادآور شد: سال آینده بیش از ۶۵ درصد نیروهای یگان‌های نظامی مهارت افزایی می‌شوند

وی با بیان اینکه با رصد اشتغال در بین یکهزار و ۲۰۰ سرباز ترخیص شده در یگان‌های نظامی استان بوشهر بیش از ۷۵ درصد آنان پس از خدمت مشغول به کار در همان حرفه شدند افزود: آموزش فنی و حرفه‌ای ابر چالش بیکاری را در جامعه از بین می‌برد.

فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح کشور گفت: آموزش فنی و حرفه‌ای  پیشرو در توانمندسازی سربازان کشور است ومهارت‌آموزی به کارکنان وظیفه با هدف کسب درآمد و داشتن یک شغل شرافتمندانه انجام می‌شود.

مدیر دفتر مسابقات ملی و بین المللی مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: نقش آموزش‌های مهارتی درتحقق اقتصاد مقاومتی کلیدی و محوری است و می‌توان با ارائه آموزش با کیفیت و برگزاری مسابقات نوین مهارتی، زمینه تولید داخلی و اشتغال‌زایی  را به ارمغان آورد.

غلامرضا راز افزود: مهم‌ترین رسالت سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای ارائه مهارت‌های مختلف برای افراد جویای کار است که انتظار می‌رود مسئولان و والدین درسوق دادن جوانان جویای کار به مراکز آموزش فنی وحرفه‌ای گام‌های موثرتری بردارند.

وی با بیان اینکه سربازان با انتخاب مهارت مسیر آینده خود را انتخاب کرده‌اند افزود: نزدیکترین راه به اشتغال، مهارت آموزی است و بیشترین افراد بیکار جامعه طبق آمارهای کشور افراد فاقد مهارت هستند و افرادی که مهارت دارند از شانس بالایی برای داشتن شغل برخوردارند.

راز ادامه داد: اگر افراد دارای مهارت درکشور نداشته باشیم،به طور قطع توسعه کشور دچار اختلال می شود و یکی ازارکان مهم توسعه هرکشور تعداد نیروی ماهراست.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: مسابقات مهارت کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در اجرای فرمایشات رهبرمعظم انقلاب برای توانمندسازی کارکنان وظیفه و معرفی  پتانسیل های جوان به بنگاه‌های اقتصادی برگزار شده‌است.

عبدالمجید دراهکی افزود: مهارت‌آموزی زمینه‌ساز توسعه اشتغال و کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین سربازان وظیفه است و با گستردگی حوزه آموزش در بیش از ۱۰ بخش آموزش‌های  مهارتی را به جامعه هدف ارایه می‌دهد.

وی اظهار داشت: در سال جاری ۳۷۰ حرفه مهارتی مختلف در یکهزار و ۲۵۰ دوره آموزشی در  استان بوشهر برگزار شدهاست.

دراهکی با تاکید بر اینکه مسابقات ملی مهارت سربازان وظیفه را به سمت مهارت آموزی سوق می‌دهد، گفت: با همکاری قرارگاه مهارت‌آموزی ستاد کل نیروهای مسلح کشور مسابقات کشوری کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در نیمه اول سال آینده در استان بوشهر برگزار می‌شود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر اضافه کرد: با همکاری نیروهای مسلح مستقر در  استان بوشهر بیش از پنج هزار نفر از کارکنان وظیفه امسال با آموزش‌های مهارتی توانمند می‌شوند.

در این دوره ازمسابقات از بین ۶۰ شرکت کننده به ترتیب ابوالفضل مرادی، باقر خفایی و احمد حاجی نژاد از فرماندهی نیروی انتظامی به ترتیب مقام‌های اول تا سوم  در حرفه جوشکاری را کسب کردند.

همچنین در رشته برق ساختمان نیز محسن محرابی و مصطفی یغمایی از پایگاه هوایی شهید یاسینی رتبه‌های اول و دوم و سید الیاس صافی از فرماندهی سپاه مقام سوم را کسب کردند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر