شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رییس انجمن نابینایان استان بوشهر گفت: با توجه به اینکه موسسه خیریه ابرار قول داده است در صورت تامین زمین برای ساخت دفتر، کتابخانه و مرکز فرهنگی هنری برای این انجمن در بوشهر اقدام کند، همکاری مسوولان استان در زمینه تامین زمین مورد نیاز ضروری است.به گزارش فکرشهر، ابراهیم صداقت روز دوشنبه به مناسبت روز جهانی نابینایان در دیدار اعضای این انجمن با امام جمعه بوشهر افزود: هم اکنون با حمایت آموزش و پرورش استثنایی استان بوشهر فضایی در اختیار این انجمن برای راه اندازی کتابخانه ای گویا قرار گرفته است.
کد خبر: ۶۷۰۸
دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۹

فکرشهر: رییس انجمن نابینایان استان بوشهر گفت: با توجه به اینکه موسسه خیریه ابرار قول داده است در صورت تامین زمین برای ساخت دفتر، کتابخانه و مرکز فرهنگی هنری برای این انجمن در بوشهر اقدام کند، همکاری مسوولان استان در زمینه تامین زمین مورد نیاز ضروری است.

به گزارش فکرشهر، ابراهیم صداقت روز دوشنبه به مناسبت روز جهانی نابینایان در دیدار اعضای این انجمن با امام جمعه بوشهر افزود: هم اکنون با حمایت آموزش و پرورش استثنایی استان بوشهر فضایی در اختیار این انجمن برای راه اندازی کتابخانه ای گویا قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه این فضا به صورت امانی و ممکن است با تغییر مدیریت این فضا را از دست بدهیم، لازم است مسوولان در این زمینه با این انجمن همکاری داشته باشند.

صداقت در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: دغدغه اشتغال، نبود فرصت های شغلی و بیکار ماندن نابینایان باعث می شود تا این قشر خودباوری، اعتماد به نفس و توانایی های خود را از دست بدهند.

صداقت افزود: شمار نابینایانی که درسال های اخیر در استان بوشهر مشغول بکار شده اند، بسیار کم است، این در حالی است که هم اکنون بیش از 70 نابینای فارغ التحصیل در رشته های مختلف داریم که بیکار هستند.

وی با اشاره به وجود یکهزار و390 نابینا در استان بوشهر تصریح کرد: همه تلاش ما این است که گامی موثر در راستای ایجاد نگرشی مثبت و تازه نسبت به توانمندی نابینایان دراین استان برداریم و خواهان برابری فرصت ها برای بهره مندی از امکانات اجتماعی هستیم.

صداقت اظهارکرد: درکنار مشکلاتی نظیر مسکن، ازدواج، آموزش و تحصیل، اشتغال به دغدغه بزرگی برای نابینایان تبدیل شده است و نبود شغل انگیزه آنان را از بین می برد و مسوولان برای حل این دغدغه همت و اقدامی اساسی کنند.

وی یادآورشد: طبق قانون حمایت از معلولان و نابینایان سه درصد اشتغال کارکنان دولت و بخش خصوصی و 60 درصد اپراتورهای تلفن در این بخش ها باید در اختیار نابینایان و معلولان قرار گیرد که با وجود 400 نابینای درحال تحصیل و فارغ التحصیل درانتظار شغل، این امر در استان بوشهر محقق نشده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهرنیز گفت: نابینایی ناتوانی نیست و روشندلان با خودباوری باید توانایی ها و استعدادهای خود را به جامعه نشان دهند.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: روشندلان از بهترین، صمیمی ترین و توانمند ترین اقشار جامعه اند که باید مورد توجه قرار گیرند.

وی اضافه کرد: مسوولان درحوزه اشتغال، مسکن و ازدواج باید به یاری روشندلان بشتابند و امکان زندگی عادی را برای آنان فراهم کنند.

صفایی بوشهری گفت: علاوه براینکه قانون استخدام سه درصد از معلولان در دستگاههای اجرایی باید لحاظ شود زمینه کارآفرینی این قشر نیز باید فراهم شود.

وی یادآورشد: در زمینه مسکن نیز باید برای اعضای انجمن نابینایان تعاونی مسکن راه اندازی شود.

به نوشته ی ایرنا، در این آیین به سه نفر از نابینایانی که ازدواج کرده بودند سه وسیله اساسی زندگی هدیه شد. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر