يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۷۲۰۱
چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰

فکرشهر: چهارمین جشنواره استانی علامه حلی (ره) در استان بوشهر با معرفی برترین ها به کار خود پایان داد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، دبیر این جشنواره روز چهارشنبه در آئین اختتامیه گفت: ۱۵۲ اثر پژوهشی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

حجت الاسلام فقیه افزود: از این شمار  ۷۲ اثر مربوط به طلاب حوزه علمیه برادران  و ۸۰ اثر مربوط طلاب حوزه علمیه خواهران استان بوشهر است.

وی بیان کرد: پس از بررسی ها، ۲۰ اثر به مرحله بررسی تایید نهایی برگزیدگان راه یافت که از این تعداد ۹ اثر مربوط به برادران و ۱۱ اثر مربوط به خواهران بود.

دبیر چهارمین جشنواره استانی علامه حلی در استان بوشهر ادامه داد: در نهایت در ۲ بخش برادران و خواهران هر کدام ۶ اثر به ترتیب به عنوان‎های برگزیده، شایسته تقدیر و شایسته تحسین معرفی شدند.

وی یادآورشد: ترویج پژوهش در مدرسه‌‏های علمیه استان عمده محور این جشنواره است .

فقیه گفت: جشنواره علامه حلی در استان بوشهر مظلوم واقع شده که تلاش برای برون رفت از این وضعیت تنها با ارائه آثار و تلاش استادان، طلبه‎ها در مدرسه‌‏های علمیه امکان پذیراست.

وی همچنین با اشاره به تشکیل شورای پژوهشی حوزه‎های علمیه استان بوشهر اظهارداشت: این شورا که تاکنون ۲ نشست آن برگزار شده بالاترین مرکز تصمیم‎گیری عرصه فعالیت‏‎های پژوهشی در استان بوشهر است.

فقیه اظهارداشت: در این رابطه طرح جامع پژوهش پیش‌بینی شده که برای تحقق این مهم برگزاری کارگاه‌های پژوهش در سطح استادان و طلبه‌ها، راه اندازی نشریه الکترونیک استادان و توسعه کرسی‌های آزاد اندیشی است.

وی در ارتباط با بیانیه گام دوم انقلاب نیز اظهارداشت: امید به آینده با اتکا به ظرفیت جوانان از مباحث مهم این بیانیه است تا جایی که رهبری در بیانیه ۳۵ بار از عنوان‏‌های جوان و جوانان استفاده کرده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر