دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۸۰۹۶
شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰

فکرشهر: معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرمانداری گناوه گفت: وفور سگ‌های سرگردان در سطح این شهرستان تهدیدکننده سلامت مردم است که باید بصورت علمی موثر دراسرع وقت بطور کامل جمع‌آوری شوند.

به گزار فکرشهر، دانیال اسفندیاری در نشست شورای سلامت با موضوع جمع‌آوری سگ های سرگردان افزود: روزانه شمار زیادی به فرمانداری مراجعه و از وجود سگ‌های سرگردان در سطح شهر گله‌مند و ناراضی هستند و نباید دست روی دست هم بگذاریم تا همچنان شاهد چنین وضعیتی باشیم.

وی اظهار داشت: وجود سگ‌های سرگردان از نظر تامین امنیت شهروندان و هم هزینه‌هایی که برای درمان و بهداشت افرادی که در معرض این‌گونه حیوانات قرار می‌گیرند  از اهمیت ویژه برخوردار است و نباید بیش از این اجازه دهیم که در معابر و خیابان های سلامت شهروندان را تهدید و به خطر بیاندازند.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرمانداری گناوه  گفت: شهرداری گناوه نسبت به مصوبه‌های قبلی در ارتباط با جمع آوری سگ های سرگردان اقدام کند و دهیاران نیز در این زمینه با آن مجموعه هماهنگی کنند.

وی خاطرنشان کرد: مصوبه های شورای سلامت باید تا حصول نتیجه پیگیری و عملیاتی شود.

رئیس شبکه بهداشت ودرمان گناوه گفت: با توجه به تبعات بهداشتی سگ‌های سرگردان در شهر، برنامه‌ریزی اصولی در کنترل و جمع آوری این حیوانات ضروری است.

محمد بازیاری افزود: باتوجه به اینکه گاز گرفتگی فرد توسط سگ خطرناک و احتمال انتقال بیماری کشنده هاری وجود دارد اگر اقدام درمانی بموقع صورت نگیرد منجر به مرگ گزیده شده خواهد شد.

وی گفت: واکسن هاری از گران ترین واکسن ها است که ۳ تا ۵ نوبت به بیمار گزیده شده باید تزریق شود.

وی اظهارداشت: تا زمانی که ویرس هاری در بین حیوانات وجود داشته باشد به مناطق مسکونی هجوم می‌آورند و با گزش از طریق بزاق به فرد انتقال می‌دهند.

رئیس شبکه بهداشت ودرمان گناوه افزود: طرح جمع آوری سگ های سرگردان تاکنون نتیجه بخش نبوده و باید کاری کنیم که روز به روز شاهد کاهش آنان باشیم.

معاون شهردار گناوه گفت: شهرداری در زمینه جمع آوری سگ های  سرگردان تاکنون چندین نوبت اقدام کرده اما پس از رهاسازی در نقاط تعیین شده مجدد به شهر بازمی‌گردند.

کرامت الله طاهری افزود: در سال ۹۸ تعداد ۱۱۷ قلاده سگ توسط پیمانکار در سطح شهر جمع آوری شدند.

وی گفت: باتوجه به اینکه تاکنون چندین روش برای جمع آوری این حیوانات در شهر انجام شده اما نتیجه گرفته نشده ، باید معدوم سازی اگرچه ناخوشایند است در دستور کار قرار گیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر