يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۸۰۹۸
شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۳

فکرشهر: مدیرکل انتقال خون استان بوشهر گفت: شیوع ویروس کرونا در کشور باعث ترس اهداکنندگان خون از ابتلا به این بیماری و خلوت شدن این پایگاه‌ها شده‌است.

به گزارش فکرشهر، نرگس عبیدی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: مردم از ترس آلودگی به کرونا">ویروس کرونا بیشتر در خانه هستند و همین امر باعث مختل شدن اهدای خون شده‌است که ادامه این شرایط می‌تواند زنگ در آینده مشکل ساز شود.

وی بیان کرد: هرچند کشور با این بیماری درگیر شده‌است اما سایر بیماران نیاز به خون و فرآورده های خونی دارند و مراجعه نکردن مردم به پایگاه‌های انتقال خون می‌تواند بخش درمان و بیمارانی که در انتظار دریافت خون و فرآورده‌های آن هستند را با خطر روبرو کند.

عبیدی اضافه کرد: برای اطمینان بخشی از سلامت اهدا کنندگان در پایگاه‌های انتقال خون معاینه‌های بالینی اختصاصی مربوط به تشخیص این ویروس انجام می‌شود و اگر سلامت اهدا کننده تایید شود بقیه اقدامات معمول برای خون از آنان انجام می‌شود. 

وی تاکید کرد: در این ارتباط برای اینکه کمتر افراد درپایگاه‌های انتقال خون معطل شوند سامانه BUSHEHR.IBTO.IR  و یا WWW.IBTO.IR  نوبت دهی اینترنتی فراهم شده و در سایت سازمان انتقال خون ایران و اداره کل انتقال خون استان بوشهر قابل دسترسی است و اهدا کنندگان می‌توانند زمان و مکان اهدای خون خود را باتوجه به ساعت ارایه خدمت انتقال خون تعیین کنند.

عبیدی گفت: مردم ضمن رعایت نکات پیشگیری از ابتلا به کرونا">ویروس کرونا هم سلامت خود را تضمین و هم با اهدا یخون به سلامت جامعه کمک کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر