جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۸۲۶۵
چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۷

فکرشهر: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر گفت: برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا امسال جشن نیکوکاری در این استان به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

به گزارش فکرشهر، احمد لطفی روز چهارشنبه درگفت‌وگو با ایرنا افزود: جشن نیکوکاری امسال همزمان با ۱۴ اسفند روز احسان با شعار عید را به خانه هایشان ببریم همزمان با سراسر کشور در استان بوشهر آغاز شد.

وی بیان کرد: همه ساله بیش از یکهزار پایگاه ثابت و سیار در مدرسه‌ها، میدان‌ها و معابر برپا می‌شد که با توجه به شرایط خاص جامعه این پایگاه‌ها امسال حذف و کار در فضای مجازی دنبال می‌شود هرچند دفاتر کمیته امداد و ۱۰۰ مرکز نیکوکاری در استان فعال و آماده دریافت کمک‌های مردم نیکوکار استان بوشهر هستند.

لطفی اضافه کرد: نیکوکاران می‌توانند برای پرداخت سریع و آسان کمک‌های خود از طریق شماره گیری کد #۰۷۷*۱*۷۷ ۸۸* وجه مورد نظر خود را پرداخت کنند.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه از مجموع پایگاه‌های ثابت و سیار هر سال ۸۰۰ پایگاه مدرسه‌ای در استان بوشهر برپا می‌شد و امسال با توجه به تعطیلی این پایگاه‌ها با آموزش و پرورش هماهنگ شده که از طریق پیام به خانواده دانش‌آموزان هماهنگ شده که پول به حساب مدرسه واریز و کمک‌های جمع آوری شده در اختیار دانش‌آموزان نیازمند همان مدرسه قرار می‌گیرد.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: تاکنون خیران در قالب جشن نیکوکاری هشت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به نیازمندان استان کمک کرده‌اند و پیش بینی می شود سقف کمک‌های جشن نیکوکاری امسال در استان به ۱۰ میلیارد تومان برسد.

وی یادآور شد: نیکوکاران بوشهری سال گذشته ۹ میلیارد تومان به جشن نیکوکاری در استان بوشهر کمک کردند.

و با اشاره به تلاش برای تامین بسته ارزاق شب عید مددجویان افزود: برنامه‌ریزی کرده‌ایم که برای ۳۰ هزار خانوار تحت حمایت بسته ارزاق شب عید تا سقف ۳۰۰ هزار تومان تهیه کنیم که برای این کار نیازمند مشارکت مردم نیکوکار هستیم.

لطفی، نقش خیران را به عنوان سفیران نیکوکاری در ترویج فرهنگ انفاق و احسان مهم عنوان کرد و ادامه داد: با گسترش و نهادینه‌شدن احسان و نیکوکاری در بین مردم می‌توان شاهد کاهش مشکلات زندگی نیازمندان باشیم.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر اضافه کرد: خیران و نیکوکاران این استان از اول سال تاکنون در قالب‌های مختلف ۷۰ میلیارد تومان به نیازمندان استان کمک کردند.

در زمان حاضر ۸۵هزار نفر در قالب ۴۰ هزار خانوار در استان بوشهر زیر پوشش کمیته امداد هستند که این آمار چهار درصد جمعیت استان بوشهر را شامل می‌شود. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر