پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۸۴۵۵
دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱

فکرشهر: مدیرکل ارتباطات وفناوری اطلاعات بوشهر گفت: به‌کارگیری گسترده فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرایند آموزش و پرورش، زمینه شکل گیری مدارس هوشمند را در استان بوشهر فراهم می‌کند.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر، علی سملیان اظهار داشت: نظام آموزشی کشور به مدارسی نیاز دارد که با بهره‌گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات، امکان یادگیری پیوسته را فراهم کرده و فرصت‌های نوین را در اختیار دانش آموزان برای تجربه زندگی در جامعه اطلاعاتی قرار دهد.

وی گفت: فناوری اطلاعات و ارتباطات نه به عنوان ابزار، بلکه در قالب زیرساخت توانمندساز برای آموزش الکترونیکی در مدارس شهری و روستایی استان بوشهر محسوب می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات بوشهر گفت: مدارس روستایی هوشمند در استان بوشهر از جمله نیازمندی‌های کلیدی برای سیستم آموزشی دانش بنیان استان است و رویکردهای توسعه‌ی مهارت‌های دانشی و کارآفرینی دانش آموزان را دنبال می‌کند.

هوشمندسازی مدارس ۲۹۵ روستا

وی ادامه داد: در همین راستا طرح هوشمندسازی مدارس روستایی استان بوشهر توسط اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در حال اجرا است که در مرحله اول مدارس ۲۹۵ روستا هوشمندسازی می‌شود و سرویس اینترنت با سرعت ۲ مگابیت بر ثانیه و حجم ۳۰ گیگ به مدارس روستایی استان واگذار می‌شود.

 سملیان افزود: زیرساخت توسعه یافته فناوری اطلاعات از الزامات فرآیند هوشمندسازی مدارس روستایی استان بوشهر است و باید توجه کرد زیرساخت به نحوی توسعه یابد که نیازمندی‌های استفاده از محتوای الکترونیکی در فرآیند یاددهی و یادگیری را پوشش دهد.

وی مهم‌ترین مزایای هوشمند سازی مدارس را رشد همه جانبه دانش آموزان و تربیت نیروی انسانی متفکر و آشنا به فن آوری اعلام کرد و بیان داشت: در طرح مدارس هوشمند از یادگیری الکترونیک استفاده می‌شود که نشان دهنده یادگیری نوین است.

حرکت دانش‌آموزان به سمت پژوهش

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات بوشهر خاطرنشان کرد: هدف این مدارس ایجاد یک ساختار منطقی و مناسب برای تلفیق فناوری اطلاعات و محتوای دروس به صورت هوشمند است به نحوی که فناوری اطلاعات و ارتباطات به صورت اساسی مبنای یادگیری قرار گیرد.

وی اضافه کرد: در مدارس هوشمند، تاکید نظام آموزشی بیشتر بر روی دانش آموز محور بودن است، این بدان معنا است که دانش آموزان می‌توانند در هر مبحثی از دروس وارد شده و نقش یک پژوهش گر را ایفا کنند.

سملیان افزود: معلمین نیز قادرند با استفاده از منابع نرم افزاری و اینترنت به تدریس دروس جدید مرتبط با علایق دانش آموزان بپردازند ما باید زیر ساخت مناسب فناوری اطلاعات و ارتباطات را برای مدارس شهری و روستایی استان بوشهر فراهم کنیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر