پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۶۸۵۸۳
پنجشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸

فکرشهر: دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: ۷۸ درصد از افراد مبتلا به ویروس کرونا در بوشهر، با سفر غیرضروری به استان‌های آلوده این ویروس را برای خانواده خود سوغات آورده‌اند.

به گزارش فکرشهر از مهر، سعید کشمیری در نشست شورای اطلاع‌رسانی استان بوشهر اظهار داشت: شرکت‌های هواپیمایی نیز در این شرایط حساس که بر مسافرت نکردن تأکید می‌شود، با ارزان کردن بلیط مردم را ترغیب به سفر نکنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: شرکت هواپیمایی ایران ایرتور با وجود تأکیدهای انجام‌شده اما با نادیده گرفتن شرایط و ارزان کردن بلیط به میزان ۲۰۰ هزار تومان باهدف جذب مشتری روز گذشته پرواز مشهد – بوشهر را انجام و اقدام به انتقال ۱۲۰ مسافر از مشهد به بوشهر کرده است.

وی با بیان اینکه با ارزان کردن بلیط هواپیما باعث می‌شوید مردم به استان‌های آلوده سفر کنند اضافه کرد: افرادی که به مشهد رفتند آن‌ها را به قرنطینه خواهیم بود.

کشمیری افزود: زمان حاضر فرصت مناسبی برای سوءاستفاده از فضای کنونی نیست، بگذارید استانی که توانسته خود را تاکنون جمع و جور کند، این حالت را حفظ کند.

قرنطینه مسافران در ورودی شهرها

وی خطاب به مردم اظهار داشت: هر شهروندی که اقدام به سفر به استان‌های آلوده کند، اشکال ندارد، زیارتشان قبول، ولی برگردند با هزینه شخصی خودشان باید ۱۴ روز پیش ما قرنطینه باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: از ۱۸ نفر مبتلا در استان بوشهر، چهار نفر از استان دیگر بودند و مابقی بومی استان هستند و این نشان می‌دهد دیگران نبودند که اینجا آمدند، بلکه این ما هستیم که با بی‌مبالاتی به استان‌های آلوده سفر می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه هرچند افراد مسن در معرض خطر هستند اما ویروس کرونا به سراغ جوانان نیز می‌آید گفت: تاکنون ۱۳۶ نمونه از استان بوشهر برای آزمایش به تهران ارسال‌شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: با توجه به تعداد بالای نمونه‌ها در تهران تلاش شده با تأمین زیرساخت‌های لازم آزمایشگاه استان در هفته آینده راه‌اندازی می‌شود.

بالاترین سطح سواد سلامت در بوشهر

وی در خصوص سواد سلامت گفت: استان بوشهر با اقدام‌های انجام‌شده در دو سال پیاپی بالاترین سطح سواد سلامت را داشته و تأثیر آن امروز دیده شود.

کشمیری با بیان اینکه الان بازارهای استان بوشهر که جمعیت میلیونی مردم را از سراسر کشور جمع می‌کرد به صورت خودجوش باهمت اصناف تعطیل‌شده است که جا دارد از آنان تشکر کنم گفت: اصناف استان بوشهر نیز در اقدامی مهم از سود خود برای سلامت جامعه گذشتند.

وی یادآور شد: استان بوشهر به لحاظ شرایط آب و هوایی، دریا و بازار و عسلویه که محل رفت‌وآمد هزاران نفر از کارگران است می‌توانست بالاترین انتقال بیماری را به استان داشته باشد اما با این اقدام اصناف امروز کمترین شمار افراد دارای ویروس کرونا را داریم.

راه‌اندازی کمپین دست‌هایمان را بشوییم

کشمیری بر ضرورت توجه به کمپین در خانه بمانیم تأکید کرد و گفت: از حضور هنرمندان و سلبریتی‌ها برای ترویج این فرهنگ در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تأکید کرد.

وی بر ضرورت همکاری رسانه‌ها برای برجسته‌سازی کارهای خیرخواهانه مردم، همدلی اصناف و جامعه پزشکی و کارکنان شهرداری که اقدام به تمیز کردن شهرها می‌کنند و جمعیت هلال‌احمر کمتر نامی از آن‌ها برده می‌شود تأکید کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر همچنین بر ضرورت راه‌اندازی کمپین دست‌هایمان را بشوییم تأکید کرد و خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی استان بوشهر از امروز هزاران لیتر ماده ضدعفونی دست را وارد بوشهر می‌کند و قرار است منبع‌های سیار شست و شوی دست در سراسر شهرهای استان راه‌اندازی شود که جا دارد از این اقدام آنان نیز تشکر کنم.

نظرات بینندگان
ناشناس
|
-
|
جمعه ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵
با هم شکستش می دهیم
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر