سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۸۷۴۰
سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹

فکرشهر: مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از نفوذ سامانه بارشی به استان خبر داد و گفت: روز چهارشنبه و روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده بارندگی از مقدار و شدت بیشتری برخوردار است.

به گزارش فکرشهر، فرج‌الله شکوهی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در ساعات آینده آسمان استان صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی و از اواخر وقت افزایش ابر و از فردا همراه با بارش پراکنده باران، وزش باد و گاهی رگبار پراکنده همراه با رعدوبرق و طی امروز در ارتفاعات شرقی رشد ابر و احتمال وقوع ناپایداری موقت جوی پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: طی این مدت جهت وزش باد جنوب شرقی تا جنوب غربی گاهی شمال شرقی، امروز با سرعت هشت تا ۳۰ گاهی ۳۶ کیلومتر در ساعت و از فردا با سرعت ۱۶ تا ۴۴ گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: ارتفاع موج نیز امروز ۳۰ تا ۹۰ گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر و از فردا ۹۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر و در هنگام وزش تندباد تا ۲۱۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.

شکوهی‌پور گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد در ساعاتی از بعدازظهر امروز تا اوایل شب با رشد ابر در ارتفاعات شرقی استان احتمال وقوع ناپایداری‌های موقت جوی دور از انتظار نیست.

وی اضافه کرد: از اواخر وقت امروز با نفوذ تدریجی سامانه بارشی، ناپایداری‌های جوی و دریایی ابتدا بر روی دریا و سپس در سطح افزایش می‌یابد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر افزود: پیش بینی می‌شود با فعالیت این سامانه طی روزهای چهارشنبه تا اواخر روز یکشنبه آینده، به تناوب در برخی از ساعات آسمان استان ابری، گاهی همراه با بارش پراکنده باران و طی لحظاتی رگبار پراکنده همراه با رعدوبرق و وزش باد باشد.

وی بیان کرد: پیش بینی می‌شود در روز چهارشنبه و روزهای شنبه و یکشنبه هفته پیش رو بارندگی از مقدار و شدت بیشتری برخوردار باشد.

شکوهی‌پور تصریح کرد: همچنین طی این مدت، ضمن افزایش تلاطم دریا بویژه در روزهای چهارشنبه، شنبه و یکشنبه، احتمال خیزش گرد و خاک نیز دور از انتظار نیست.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر