دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۸۷۹۶
چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۶:۱۷

فکرشهر: مدیرکل انتقال خون استان بوشهر با اشاره به کم شدن مراجعات مردم برای اهدای خون و کمبود ذخایر خونی استان از شهروندان خواست به کمک بیماران نیازمند بشتابند.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، دکتر نرگس عبیدی با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا باعث کاهش مراجعه مردم به پایگاه‌های انتقال خون شده است افزود: با وجود شیوع کرونا نیاز به خون در این روز‌ها کم‌رنگ نشده است و خیلی از بیماران تالاسمی، افرادی که تصادف می‌کنند یا بیمارانی جراحی قلب انجام داده‌اند به خون نیاز دارند.

مدیرکل انتقال خون استان افزود: ما نمی‌توانیم بگوییم، چون کشور درگیر بیماری کرونا شده است لذا دیگر تصادف رخ نمی‌دهد و بیماران در بیمارستان‌ها به خون نیاز پیدا نکنند.

وی یادآور شد: بیمار تالاسمی هر دو هفته یک بار نیاز به خون دارند و این بیماران به صورت مستمر نیازمند خون هستند، اما طی روز‌های گذشته با کم شدن مراجعه مردم به پایگاه‌های انتقال خون ذخایر و فراورده‌های خونی در استان کاهش یافته است.

عبیدی تاکید کرد: اگر این روند ادامه داشته باشد، با توجه به اینکه به روز‌های آخر سال نزدیک می‌شویم ممکن است که ذخایر ما با کاهش جدی مواجه شود.

وی گفت: افرادی که حال جسمی خوب دارند و احساس تب، سرفه و موارد دیگر ندارند می‌توانند با مراجعه به سازمان انتقال خون، خون خود را اهدا کنند.

مدیرکل انتقال خون استان با اشاره به تدابیر اندیشیده شده برای پیشگیری از شیوع کرونا و نیز ضدعفونی مراکز خون‌گیری افزود: تلاش ما این است تا افرادی که برای اهدای خون مراجعه می‌کنند، بدون هیچ گونه معطلی و ازدحام اهدا کنندگان کار آن‌ها انجام شود.

عبیدی گفت: تب افرادی که برای  اهداء خون مراجعه می‌کنند در بدو ورود کنترل می‌شود و در صورت داشتن تب، اجازه ورود به بخش به آن‌ها داده نمی‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر