شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۸۸۳۲
پنجشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۵:۵۵

فکرشهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: مسابقه بزرگ «قرآن، نهج‌البلاغه و رسانه» در بوشهر برگزار می‌شود

به گزارش فکرشهر، فاطمه کرمپور در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: مسابقه بزرگ «قرآن، نهج‌البلاغه و رسانه» از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در برنامه‌های زنده نوروز ۹۹ برای ترویج فرهنگ عمومی از طریق سیمای استانی اجرا و پخش خواهد شد.

وی اضافه کرد: این مسابقه با مشارکت همه مؤسسات قرآنی در برنامه‌های زنده نوروز ۹۹ و مناسبت‌های ماه‌های رجب، شعبان و رمضان برای ترویج فرهنگ عمومی از طریق سیمای شبکه استانی صدا و سیمای مرکز بوشهر اجرا و پخش خواهد شد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر به اهداف اجرای این مسابقه معارفی و فرهنگی از طریق برنامه‌های مختلف رادیو و تلویزیون در راستای مقابله با شیوع «ویروس کرونا» اشاره کرد و افزود: این مسابقه در راستای ایجاد و انعکاس امواج روحیه نشاط و شادابی از حلقه خانواده‌هایی که از پویش «در خانه می مانیم» حمایت کردند، است.

وی ادامه داد: در این مسابقه که ویژه تمامی گروه‌های سنی است از طریق طرح سوالات مختلف در برنامه‌های زنده رادیو و تلویزیون شبکه استانی صدا و سیمای مرکز بوشهر به صورت روزانه برگزار می‌شود و به برگزیدگان هدایایی ارزنده و جوایز نفیسی توسط مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت طاها بوشهر به عنوان مجری مسابقه اهدا می‌شود.

کرم‌پور گفت: همه رویدادها از چگونگی برگزاری و اعلام نتایج این مسابقه معارفی و قرآنی در ایام نوروز از طریق نخستین نشریه الکترونیکی «جوانان انقلابی و جهادگران قرآنی» و خبرگزاری بین المللی قرآن و خبرگزاری شبستان پوشش و اطلاع رسانی خواهد شد.

وی، حمایت از فعالیت‌های قرآنی و هنری و ترغیب مستعدان این دو حوزه را یکی از وظایف ذاتی این نهاد فرهنگی عنوان کرد و افزود: وجود پتانسیل بسیار بالای استان بوشهر در حوزه پژوهش‌های قرآنی و فراوانی استعدادهای کودک و نوجوان و جوانان قرآنی؛ نیازمند حمایت‌های اعتباری و مشارکت خیرین قرآنی و ایجاد موقوفات با نیات قرآنی در این استان است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر اظهار کرد: از همه گروه‌هایی که برای ریشه کنی و مقابله با شیوع «ویروس کرونا» به عنوان «امدادگران سلامت» به صحنه آمده‌اند و با تولید ماسک و توزیع بسته‌های بهداشتی و خدمت رسانی آموزشی مبتنی بر آگاه سازی مردم و ضد عفونی محیط‌های عمومی شهری و روستایی موجبات حمایت از پزشکان و پرستاران به عنوان سربازان جبهه «مدافعان سلامت» را رقم زدند قدردانی می‌کنیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر