يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۹۳۸۲
سه‌شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵

فکرشهر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: از سرگیری فعالیت برخی صنف‌ها در این استان به منزله عادی شدن شرایط بحرانی ناشی از شیوع ویروس کرونا نیست و مردم باید طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، مجید خورشیدی روز سه‌شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: به هم‌استانی‌ها تاکید می‌کنم بازگشایی برخی اضناف برای این است که اگر کسی نیاز به خرید دارد برود خرید خود را را انجام بدهد و سریع به خانه بازگردد و در همین حال باید به پویش "در خانه می‌مانیم"  سخت‌تر از گذشته پایبند باشیم.

در نشست ستاد ملی کرونا استمرار طرح فاصله‌گذاری اجتماعی مورد تصویب قرار گرفت و قرار شد تردد بین شهری همچنان محدود باشد و در ورودی شهرها خودروها و سرنشینان آن کنترل شوند.

وی از شهروندان خواست همچنان از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند و یقین داشته باشند در ورودی شهرها مورد پرسش قرار می‌گیرند و اگر از ساکنان شهر نباشند به طور حتم جریمه و اعمال قانون در انتظار آنها خواهد بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر در مورد نحوه دور کاری کارکنان گفت: از هشتم فروردین مصوب شده بود یک‌سوم کارکنان دستگاه‌های اجرایی دولتی و عمومی می‌توانند به سر کار حاضر باشند و دو سوم به دورکاری بروند و براساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا با توجه به لزوم ارائه خدمات بیشتر حداکثر دو سوم باید سر کار باشند و یک سوم از کارکنان می‌توانند به دورکاری بپردازند البته افراد سن بالاتر، همین طور کسانی که بیماری زمینه‌ای و جانبازان در اولویت هستند.

وی ادامه داد: در مورد مشاغل و اصناف هم تصمیم گرفته شده از بیست و سوم فروردین اصناف کم ریسک با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند در محل کار خود حاضر شوند.

خورشیدی گفت: پارک‌ها و تفرجگاه‌ها نیز همچنان تعطیل خواهند بود بنابراین هیچ امری برای عادی سازی امور در جریان نخواهد بود و باید برای سلامتی خود در خانه  بمانیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر