يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: برای ارتقای سلامت دانش آموزان دختر مقاطع متوسطه اول و دوم، طرح آهن یاری، آموزش تغذیه و آشنایی دانش آموزان با عوارض کم خونی دراین مدارس آغاز شد.به گزارش فکرشهر،حسن قلندری روز چهارشنبه دراین آیین درمدرسه حوا استان بوشهر افزود: با توجه به اینکه فقر آهن کاهش یادگیری، خستگی زودرس، سرگیجه، کاهش توان کاری و مقاومت بدن و احتمال ابتلا به بیماریها را به دنبال دارد طرح آهن یاری در مدارس اجرا می شود.
کد خبر: ۶۹۷۸
چهارشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۴

فکرشهر: معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: برای ارتقای سلامت دانش آموزان دختر مقاطع متوسطه اول و دوم، طرح آهن یاری، آموزش تغذیه و آشنایی دانش آموزان با عوارض کم خونی دراین مدارس آغاز شد.
به گزارش فکرشهر،حسن قلندری روز چهارشنبه دراین آیین درمدرسه حوا استان بوشهر افزود: با توجه به اینکه فقر آهن کاهش یادگیری، خستگی زودرس، سرگیجه، کاهش توان کاری و مقاومت بدن و احتمال ابتلا به بیماریها را به دنبال دارد طرح آهن یاری در مدارس اجرا می شود.

وی اضافه کرد: براین اساس طرح آهن یاری با همکاری دانشگاه علوم پزشکی دراستان، مراکز بهداشتی درمانی در شهرستانها و مناطق اجرا می شود.

قلندری اضافه کرد: براین اساس 33هزار و 72 دانش آموز دختر متوسطه اول و دوم استان بوشهر زیر پوشش طرح آهن یاری قرار می گیرند و 600 هزار قرص آهن در بین آنان توزیع می شود.

وی اظهارکرد: قرص آهن هفته ای یک عدد به مدت 16هفته در چهار ماه در یک روز خاص با نظارت مدیر مدرسه به دانش آموزان خورانده می شود.

قلندری گفت: همچنین آموزش تغذیه نیز یک بار در ماه در مراسم صبحگاه انجام می شود. 

منبع: ایرنا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر