جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: برای نخستین بار عمل جراحی بیرون آوردن توده شکمی از طریق لاپراسکوپی در بیمارستان مهر برازجان با موفقیت انجام شد.به گزارش فکرشهر، در این عمل جراحی که توسط دکتر یلدا دارابی متخصص و جراح زنان و زایمان و با همکاری دکتر شهرام خادم متخصص و جراح عمومی در بیمارستان مهر برازجان وابسته به سازمان تامین اجتماعی انجام شد با انجام لاپراسکوپی یک توده شکمی ازبدن بیمار 23 ساله ای خارج شد.
کد خبر: ۷۱۷۵
شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۸

فکرشهر: برای نخستین بار عمل جراحی بیرون آوردن توده شکمی از طریق لاپراسکوپی در بیمارستان مهر برازجان با موفقیت انجام شد.

به گزارش فکرشهر، در این عمل جراحی که توسط دکتر یلدا دارابی متخصص و جراح زنان و زایمان و با همکاری دکتر شهرام خادم متخصص و جراح عمومی در بیمارستان مهر برازجان وابسته به سازمان تامین اجتماعی انجام شد با انجام لاپراسکوپی یک توده شکمی ازبدن بیمار 23 ساله ای خارج شد.

این خانم 23 ساله که بدلیل درد در ناحیه شکم به پزشک معالجش مراجعه کرده بود در حالی با انجام لاپراسکوپی این توده شکمی از بدنش خارج شد که بدلیل نوع چسپندگی بر جدار شکم می توانست با پارگی محتویات آن تهدید جدی برای جان بیمار ایجاد کند .

وی هم اینک از بیمارستان مرخص و در سلامت کامل بسر می برد.

بیمارستان تک تخصصی زنان و زایمان مهر برازجان دارای چهار بخش بستری ، زایشگاه ، نوزادان و اطاق عمل است که قادر است اعمالی جراحی مانند کیست های تخمدان ، حاملگی خارج از رحمی ، بیرون آوردن رحم و آپاندیسیت  را از طریق لاپراسکوپی و بدون انجام جراحی باز انجام دهد.


در عمل لاپراسکوپی که نوعی روش جراحی نوین است بدون باز کردن شکم، حفره داخل شکم و لگن کاملا روشن و نمایان می‌شود.در این روش به کمک تلسکوپی که همه چیز را بزرگنمایی می‌کند، جراح دید بهتری خواهد داشت و از این طریق می‌توان بیماری‌های مختلفی را تشخیص داد و آنها را درمان کرد.

از فواید این نوع اعمال جراحی این است که چون در لاپاراسکوپی شکم باز نمی‌شود، در معرض هوای محیط قرار نمی‌گیرد و بافت بدن با لوازمی که هنگام عمل استفاده می‌شود تماس ندارد، چسبندگی خیلی کمتری ایجاد می‌کند.

 یکی دیگر از فواید لاپاراسکوپی کوچک بودن اسکار عمل (جای زخم) است، به عنوان مثال اگر عمل جراحی بستن لوله‌های رحم به روش جراحی باز انجام شود، باید برش جراحی حداقل به اندازه هفت تا هشت سانتی‌متر ایجاد شود، اما در این روش با دو سوراخ نیم سانتی‌متری تا حداکثر یک سانتیمتری می‌توان عمل را انجام داد.


با توجه به این که در روش لاپاراسکوپی اسکار عمل کوچک‌تر از جراحی باز است، انتظار می‌رود عوارض و مشکلات پس از عمل نیز کمتر باشد که این مساله هم از نظر زیبایی به نفع بیمار است و هم به او کمک می‌کند پس از جراحی خیلی سریع‌تر به زندگی روزمره برگردد و کارهای عادی را از سر بگیرد.البته احتمال عفونت نیز در این روش بسیار کمتر است. همچنین در روش جراحی باز، داخل شکم به خوبی روش لاپاراسکوپی روشن نمی‌شود و چون اعضای بدن روی هم قرار گرفته‌اند، ممکن است خیلی از بافت‌ها بخوبی دیده نشود، اما این مشکلات در لاپاراسکوپی وجود ندارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر