سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
رئیس دانشگاه پزشکی بوشهر خبر داد:
فکرشهر: رئیس ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: در شرایط کنونی و با توجه به افزایش چشمگیر تعداد مبتلایان در استان در دو هفته اخیر، فقط از بیماران بستری در بیمارستان‌ها تست کرونا گرفته می‌شود...
کد خبر: ۷۲۱۴۲
سه‌شنبه ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷

فکرشهر: رئیس ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: در شرایط کنونی و با توجه به افزایش چشمگیر تعداد مبتلایان در استان در دو هفته اخیر، فقط از بیماران بستری در بیمارستان‌ها تست کرونا گرفته می‌شود.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، دکتر سعید کشمیری بیان کرد: در حال حاضر تعداد زیادی از همشهریان ما مبتلا به کرونا شده‌اند و ۴۰ درصد از افراد مبتلا نیز هیچ‌گونه علامتی ندارند.

وی افزود:۴۰ درصد از بیماران دارای علامت مختصر  هستند و ۲۰ درصد هم ممکن است علامت مهمی داشته باشند که آن‌ها را وادار به مراجعه به پزشک و بیمارستان‌ها می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه دیگر در مراکز جامع سلامت از هر مراجعه کننده‌ای تست گرفته نمی‌شود تاکید کرد: در این مراکز فقط از کسانی تست گرفته می‌شود که دارای بیماری زمینه‌ای مانند دیابت کنترل نشده، فشار خون و بیماری قلبی باشند.

دبیر ستاد مقابله با بیماری کرونا در استان عنوان کرد: تست گرفتن اکنون برای بیمارانی که در بیمارستان‌ها بستری هستند جنبه حیاتی دارد بنابراین با توجه به محدودیت‌ها مردم در حالت عادی برای گرفتن تست کرونا به مراکز جامع سلامت مراجعه نکنند.

دکتر کشمیری توصیه کرد: مردم در شرایط خاص و ضروری از منزل خارج شوند و در صورت نیاز به قرار گرفتن در فضای سر بسته، فاصله‎ را حفظ کنند.

وی بیان کرد: اگر بیمار کرونایی در خانه داریم، در یک اتاق جداگانه از او مراقبت شود و حتما پنجره‌های خانه را باز کنیم تا هوا تهویه شود.

دبیر ستاد مقابله با بیماری کرونا ادامه داد: لباس و ظروفی که بیمار کرونایی از آن استفاده کرده تا دو هفته  باید جداگانه  شست و شو شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر