جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۳۳۷۹
شنبه ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱

فکرشهر: معاون امورعمرانی فرمانداری دیلم استان بوشهر گفت: اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر واگذاری منطقه نمونه گردشگری بندرحماد این شهرستان به افراد خاص کذب محض و غیرواقعی است.

به گزارش فکرشهر، محمد طاهری در گفت وگو با ایرنا افزود: خبر منتشر شده در فضای مجازی و محلی شهرستان موجب تشویش اذهان عمومی مردم شده که واقعیت ندارد در همین راستا ضمن تکذیب مطلب یادشده با نویسنده یا نویسندگان و همچنین انتشاردهندگان در چارچوب قانونی برخورد خواهد شد.

وی اظهارداشت: منافع عمومی مردم را نباید با غرض ورزی و انتشار اخبار کذب و به دور از واقعیت و تنگ نظری‌های سیاسی به لحاظ عدم داشتن اطلاعات کافی در خصوص هرموضوعی از جمله سرمایه گذاری در منطقه نمونه گردشگری بندرحماد از بین ببریم و نسبت به انتشار هر مطلبی قبل از بررسی صحت و سقم و اشراف کامل بر اطلاعات آن موضوع بدقت تامل نماییم تا خدای ناکرده موجب تشویش و تحریک بی دلیل و غیرواقعی افکار عمومی مردم نشویم.

وی گفت: طرح منطقه نمونه گردشگری بندرحماد در دو نوبت و در دولت قبل و تدبیر و امید مطالعات جامع آن تهیه و بمنظور سرمایه گذاری در محدوده آن منطقه و اراضی پیرامونی آن که  ۹۲۷ هکتار است از طریق چارچوب قانونی با استفاده از ظرفیت سرمایه گذاری بخش خصوصی از برنامه های اصلی و کلی دولت و مورد تاکید مقام معظم رهبری در چارچوب ظرفیت های اقتصاد مقاومتی شهرستان است.

وی ادامه داد: : دولت تدبیر و امید در این منطقه نمونه گردشگری  تا حدودی سرمایه گذاری کرده و  راه دسترسی آن به طول حدود ۳ کیلومتر آسفالت شده است.

معاون امورعمرانی فرمانداری دیلم افزود:  بی تردید هر برنامه ای که در آینده مدنظر میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر برای مناطق نمونه گردشگری استان از جمله حماد باشد بطور حتم  با محوریت قانون و تشریفات قانونی ، اطلاع رسانی عمومی و با نظارت و مشورت نهادهای نظارتی و بازرسی  انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: هر اقدامی بی شک با در نظر گرفتن منافع عموم مردم صورت خواهد پذیرفت و اولویت با مردم بومی شهرستان و استان خواهد بود.

طاهری گفت: تمامی مناطق نمونه گردشگری در سطح کشوری، استانی و شهرستانی از طریق چارچوب و سازکار قانونی ازطریق برگزاری فراخوان عمومی با نظارت مستقیم دستگاهها و نهادهای نظارتی با همکاری بخش خصوصی صورت می گیرد.

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری دیلم افزود: در شرایط کنونی تنگناهای اقتصادی ، استفاده از ظرفیت و یا ظرفیت های سرمایه گذاری بخش خصوصی در چارچوب و سازکارهای قانونی به لحاظ عقلی و قانونی برای ایجاد و توسعه اشتغال پایدار، توسعه زیرساخت های گردشگری و افزایش بهره وری و تولید می تواند بسیار منطقی باشد.

وی بیان کرد:  بهره مندی از ظرفیت سرمایه گذاری بخش خصوصی با اولویت سرمایه گذاران توانمند و بومی هرمنطقه به شرط اهلیت و داشتن شرایط مناسب سرمایه گذاری از اولویت های مدیران ارشد دولت در استان و شهرستان است.

بتازگی در فضای مجازی شهرستان دیلم مطلبی با مضمون واگذاری مشکوک بندرحماد به عنوان منطقه منحصربفرد گردشگری به افزاد خاص منتشر یافته و اشاره شده در این زمینه معاون استاندار بوشهر نشستی در فرمانداری برگزار خواهد کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر