جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
فکرشهر: وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران تجاوز به طبیعت را یک گناه نابخشودنی دانست و گفت: نیروهای مسلح با تمام توان برای حفظ محیط زیست فعالیت می‌کنند.به گزارش فکرشهر، حسین دهقان در همایش بین المللی مقابله با آثار جنگ در محیط زیست عنوان کرد: نیروهای مسلح در پایش و اجرای سیاست‌های زیست محیطی با تمام قوا با سازمان حفاظت محیط زیست همکاری می‌کنند. انسان در زمین به جهت‌های مختلفی همچون خود، طبیعت و خدا در ارتباط است که اگر هر یک از این ابعاد از مسیر عدالت خارج شود حتما دچار گرفتاری و سختی های جدی خواهد شد.
کد خبر: ۷۳۴۱
پنجشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۰۳:۲۰

فکرشهر: وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران تجاوز به طبیعت را یک گناه نابخشودنی دانست و گفت: نیروهای مسلح با تمام توان برای حفظ محیط زیست فعالیت می‌کنند.

به گزارش فکرشهر، حسین دهقان در همایش بین المللی مقابله با آثار جنگ در محیط زیست عنوان کرد: نیروهای مسلح در پایش و اجرای سیاست‌های زیست محیطی با تمام قوا با سازمان حفاظت محیط زیست همکاری می‌کنند. انسان در زمین به جهت‌های مختلفی همچون خود، طبیعت و خدا در ارتباط است که اگر هر یک از این ابعاد از مسیر عدالت خارج شود حتما دچار گرفتاری و سختی های جدی خواهد شد.

وی ادامه داد: قطعا بعد از ارتباط انسان با خدا مهمترین ارتباط انسان با طبیعت و محیط زیست است که متاسفانه زیاده خواهی انسان‌ برای بهره مندی بیشتر از طبیعت باعث جنگ و درگیری و در نهایت تخریب محیط زیست شده است.

وی با بیان این‌که انسان همواره تلاش کرده است ابزار کشنده تر و با قدرت تخریب بیشتر را در جنگ‌ها تولید کند، گفت: قرار بود فناوری‌ها در خدمت بشر و رفاه زندگی باشد، اما امروز این فناوری منجر به ابزاری شده است که انسان و محیط زیست را به سمت نابودی‌های جبران ناپذیر می‌کشاند که در این میان قدرت‌های بزرگ بیشتر از این فناوری‌ها بهره مند می‌شوند و تاثیر بیشتری نیز بر تخریب محیط زیست باقی می‌گذارند.

amir pourmand (12).jpg

وی ادامه داد: در جنگ تحمیلی از سلاح‌های کشتار جمعی مانند سلاح‌های شیمیایی از سوی دشمن در سطح گسترده‌ای استفاده می‌شد که امروز همچنان شاهد کشته شدن انسان‌ها به دلیل وجود مین و عوارض سلاح‌های شیمیایی هستیم.

وزیر دفاع با اشاره به وقوع دو جنگ جهانی بزرگ در قرن بیستم گفت:‌عوارض و مشکلات و پیامدهای زیست محیطی این جنگ‌ها همچنان گریبانگیر بشر است و در پایان قرن بیستم و آغاز قرن 21 نیز شاهد درگیری‌های دیگری در منطقه خود بوده‌آیم که صدمات زیادی وارد کرده است.

دهقان در ادامه اظهار کرد: امروز با وجود فریاد تامین رفاه ،‌دموکراسی و دفاع از حقوق بشر شاهد جنایاتی در نقاط مختلف به ویژه سوریه، عراق و فلسطین هستیم که جمهوری اسلامی ایران بر مبنای اعتقادات خود و کرامت انسانی،‌حفاظت از جان و مال این انسان‌ها را بر خود فرض می‌داند.

وی با تاکید بر این‌که تجاوز به طبیعت یک گناه نابخشودنی است، اظهار کرد: از این رو هیچگاه در صدد ساخت سلاحی که حالت تهاجمی داشته باشد و موجب تخریب محیط زیست شود نخواهیم بود؛ چرا که ایران خود کشوری است که قربانی تجاوز و سلاح‌های کشتار جمعی شده است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با اشاره به صحبت‌های رئیس جمهوری در سازمان ملل در خصوص مبارزه با خشونت و افراط گری افزود: این موضوعات به عنوان امنیت جهانی مطرح شده است و دولت ما نیز این مسیر را ادامه خواهد داد.

دهقان در پایان خاطر نشان کرد: ما به امید تحقق روزی هستیم که گفتمان جایگزین سلاح و جنگ شود و اهمیت محیط زیست در تمام ابعاد درک شود.

منبع:ایسنا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر