جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
بازدید حجتی از نخیلات و کانال های آبیاری آبپخش؛
فکرشهر: محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی روز پنجشنبه در راس هیاتی از نخلستان ها و کانال های آبیاری بخش آبپخش استان بوشهر بازدید و از نزدیک وضعیت کشاورزی این منطقه را بررسی کرد...
کد خبر: ۷۳۴۸
پنجشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۴

فکرشهر:  محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی روز پنجشنبه در راس هیاتی از نخلستان ها و کانال های آبیاری بخش آبپخش استان بوشهر بازدید و از نزدیک وضعیت کشاورزی این منطقه را بررسی کرد.

به گزارش فکرشهر، فرماندار دشتستان گفت: این بازدید در ارتباط با بررسی راهکارهای کاهش مصرف آب، اصلاح شیوه آبیاری نخیلات و افزایش بهره وری محصولات کشاورزی به ویژه خرما صورت گرفت.

ارسلان زارع افزود: وزیر جهاد کشاورزی، استفاده از تکنولوژی و شیوه های کارشناسی، علمی برای افزایش بازدهی کشاورزی و کاهش مصرف آب و هزینه ها را مورد تاکید قرار داد.

فرماندار دشتتسان با تشکر از دولت تدبیر و امید بخاطر خرید تضمینی خرمای سال گذشته نخلداران این منطقه، از وزیر جهاد کشاورزی خواستار افزایش قیمت پایه خرما در خرید تضمینی سال جدید شد.

زارع گفت: دستاوردهای سفر وزیر جهاد کشاورزی در جلسه ای در مرکز استان با حضور استاندار مورد بررسی، جمع بندی و نتیجه گیری قرار خواهد گرفت و تصمیم های لازم اتخاذ خواهد شد.

استاندار و جمعی از مسوولان استان بوشهر وزیر جهاد کشاورزی را در این بازدید همراهی می کردند.

بخش آبپخش از توابع شهرستان دشتستان است و یکی از قطب های مهم تولید خرما در استان بوشهر است.

به نوشته ی ایرنا، در استان بوشهر بیش از شش میلیون اصله نخل وجود دارد که به روش سنتی غرقابی آبیاری می شوند. 

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر