جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
فکرشهر: رادیو ان پی آر آمریکا نوشت: نمایش «در انتظار گودو» در تئاتر شهر تهران، به نظر حکایت از اوضاع و احوال این کشور دارد.\r\n
کد خبر: ۷۳۶
يکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۵:۱۸

فکرشهر: رادیو ان پی آر آمریکا نوشت: نمایش «در انتظار گودو» در تئاتر شهر تهران، به نظر حکایت از اوضاع و احوال این کشور دارد.

به گزارش فکرشهر، «انتخاب» نوشت: ساموئل بکت نمایش نویس ایرلندی انتظار بی پایان و بیهوده برای فردی به نام گودوت را به رشته ی تحریر در آورده است.

ایران نیز در انتظار است. این کشور در انتظار نتایج مذاکرات با شش قدرت جهانی بر مسئله هسته ای است. ایرانی ها در انتظار پایان تحریم های بین المللی هستند که منجر به افزایش قیمت ها شده است.

این کشور چشم به راه فضای باز اقتصادی است که پس از تحریم های بین المللی منجر به تعطیلی برخی دفاتر تجاری بین المللی شده است.

برخی نگرانند که ایران به مانند کارکترهای بکت بیهوده منتظر است.

شیدا مجانی 22 ساله که برای تماشای نمایش در انتظار گودو به تئاتر شهر آمده بود می گوید: در انتظار گودو، امید ما به آینده است که هرگز به آن دست پیدا نمی کنیم.

از سوی دیگر، نادر صفاری دانشجویی در میان تماشگران خوشبین بود و می گفت: مقایسه ایران و در انتظار گودو صحیح نیست چراکه ما به توافق دست پیدا خواهیم کرد.

در بازار بزرگ پر هرج و مرج تهران، بسیاری از تجار امیدوار به نظر می رسند. امیر فرهاد فرش فروش می گوید: تحریم های بین المللی به اقتصاد ضربه زد.

وی با این حال می گوید: تمامی مردم بر حل مشکلات کشور امیدوارند.

روحانی با میزان رای قاطعی بر مسند ریاست جمهوری نشست. او روحانی عملگرایی است که سابقه زیادی در طول انقلاب اسلامی ایران دارد و همین موضوع به او اعتبار لازم را در میان محافظه کاران می دهد.

سعید لیلاز اقتصاددان اصلاح طلب می گوید: انتخاب روحانی راه را برای جدی ترین مذاکرات هسته ای در طول سال های اخیر باز کرد.

وی معتقد است که روحانی تنها سیاستمداری است که می تواند به انتظار ایران پایان دهد.

لیلاز می گوید: آقای روحانی، آقای گودو است که در حال آمدن است.

کوین هریس پژوهشگر ایرانی دانشگاه پرینستون می گوید: روحانی مرد مناسبی برای زمان مناسبی در عرصه سیاسی ایران است.

وی افزود: او در حفظ و ادامه یک ائتلاف سیاسی بزرگ بسیار خوب عمل می کند.

روحانی باید ائتلاف ها را برای مذاکرات آتی هسته ای حفظ کند. در همین حال، ایران به مانند کارکترهای گودو در انتظار است. /ص

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر