چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر از راه‌اندازی 32 کتابخانه سیار روستایی در این استان خبر داد.به گزارش فکرشهر، سید علی هاشمی ظهر امروز در بوشهر در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت یاد 72 تن از شهدای کربلا و شهدای جنگ تحمیلی و تبریک هفته کتابخوانی، اظهار داشت: در باب اهمیت کتاب خداوند به آن سوگند می‌دهد زیرا کتاب و قلم انسان را از جهل و نادانی به دانایی و فرهیختگی، فضل و ادب و دانش سوق می‌دهد.
کد خبر: ۷۳۶۸
جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۷

فکرشهر: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر از راه‌اندازی 32 کتابخانه سیار روستایی در این استان خبر داد.

به گزارش فکرشهر، سید علی هاشمی ظهر امروز در بوشهر در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت یاد 72 تن از شهدای کربلا و شهدای جنگ تحمیلی و تبریک هفته کتابخوانی، اظهار داشت: در باب اهمیت کتاب خداوند به آن سوگند می‌دهد زیرا کتاب و قلم انسان را از جهل و نادانی به دانایی و فرهیختگی، فضل و ادب و دانش سوق می‌دهد.

وی با بیان اینکه با کتاب زندگی کنید عنوان شعار امسال هفته کتاب‌خوانی می‌باشد، عنوان کرد: علاقمندان و پژوهشگران می‌توانند کتاب و مقالات مورد علاقه خود را از فضای مجازی و سامانه‌های سامان، نمای نشریات و کتاب‌خوانان حرفه‌ای دریافت کنند.

این مسئول تصریح کرد: وضعیت موجود کتابخانه‌های بوشهر در تراز این استان نیست و نیاز به تلاش بیشتر است تا به آنچه شایسته مردم بوشهر است دست پیدا کنیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر اضافه کرد: با توجه ویژه استاندار و امام جمعه بوشهر 2 میلیارد تومان برای تجهیز و نوسازی کتابخانه‌های این استان اختصاص داده شده است.

هاشمی تاکید کرد: در استان بوشهر باید به ازای هر نفر چهار کتاب داشته باشیم و برای هر نفر چهار متر مربع فضای مطالعه نیاز است.

وی با بیان اینکه فاقد کتابخانه مرکزی مجهز هستیم، خبر داد: 22 کتابخانه روستایی، 38 کتابخانه شهری و 32 کتابخانه سیار راه اندازی خواهیم کرد.

این مسئول ضمن اعلام این خبر که انجمن خیرین کتابخانه ساز را راه اندازی می کنیم و در خواست داریم تا خیرین عضو شوند، اضافه کرد: امسال در هفته کتابخوانی که از 24 تا 30 آبانماه به‌ طول می‌انجامد 250 برنامه در این هفته در استان بوشهر برگزار می شود.

هاشمی متذکر شد: بازدید گروهی دانش‌آموزان از کتابخانه‌ها، اهداء بسته‌های ویژه هفته کتاب به ادارات، جلسات نقد کتاب با حضور نویسنده ملی سید قاسم یاحسینی، نمایشگاه کاریکاتور با موضوع کتاب از جمله برنامه‌های هفته کتاب در بوشهر است.

منبع:فارس

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر