جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۴۶۴۳
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰

فکرشهر: استاندار بوشهر با تاکید بر پیشگیری از انتقال ویروس کرونا گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در نظام اداری و اصناف استان بوشهر مورد تاکید است و با متخلفان برخورد می‌شود.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، عبدالکریم گراوند ظهر امروز در نشست کارگروه اجتماعی استان بوشهر، توجه به حل مشکلات و آسیب‌های ناشی از بیماری کرونا را امری مهم دانست و  اظهار داشت: در این راستا تدوین طرح جامع کاهش آسیب‌های اجتماعی با مشارکت سازمان بهزیستی، حوزه اجتماعی استانداری و سازمان‌های مردم نهاد مورد تاکید است.

وی ،ایجاد فضای آرام و بانشاط برای خانواده‌ها در شرایط کرونا را از شاخص‌های تدوین طرح جامع کاهش آسیب‌های اجتماعی خاطر نشان کرد: کاهش آسیب‌های اجتماعی در عرصه شرایط کرونایی می‌تواند گره گشای برخی از مشکلات جامعه هدف باشد.

استاندار بوشهر با بیان اینکه امکان برگزاری مراسم سنتی عزاداری در ماه محرم وجود ندارد افزود: برای مقابله با بیماری کرونا و شکستن زنجیره انتقال این ویروس باید از دورهمی‌ها و تجمعات پرهیز شود و در این راستا صاحبان منبر و مداحان، سلامت مردم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را مورد توجه قرار دهند.

گراوند توجه به سلامت مردم را یک وظیفه دینی و حسینی دانست و تاکید کرد: برای حفظ سلامتی مردم از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌شود و در این راستا دست‌اندرکاران برگزاری مراسم سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) باید در این راستا مشارکت همه جانبه کنند.

وی مشارکت همه آحاد مردم برای مقابله با کرونا را یک ضرورت دانست و خاطرنشان کرد: اگر مردم همراهی لازم را برای مقابله با کرونا نداشته باشند کنترل این بیماری با مشکل مواجه می‌شود.

استاندار بوشهر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در نظام اداری و اصناف را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: در راستای مقابله با ویروس کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی در نظام اداری و اصناف استان بوشهر مورد تاکید است و با متخلفان برخورد می‌شود.

گراوند بیان کرد: در حوزه نظام اداری در عرصه مقابله با کرونا هیچ قصوری از مدیران دستگاه‌ها برای برخورد با کارمندانی که اصول بهداشتی را رعایت نمی‌کنند پذیرفته نمی‌شود.

  وی با بیان اینکه "تاخیر در تکمیل و ساخت مراکز نگهداری معتادان متجاهر در استان جایز نیست" گفت: در این راستا شهرداری‌های استان بوشهر در اسرع وقت نسبت به تعیین تکلیف این مراکز با همکاری دستگاه‌های مربوطه اقدام کنند.

استاندار بوشهر با اشاره به گزارش دانشگاه علوم پزشکی در ارتباط با جمع آوری زباله‌های عفونی و بیمارستانی تصریح کرد: بی توجهی نسبت به جمع آوری زباله‌های بیمارستانی به صورت بهداشتی و رعایت نکردن پروتکل بهداشتی تهدیدی برای سلامت مردم  محسوب می‌شود  که باید  متولیان امر به ویژه شهرداری‌ها با رعایت اصول زیست محیطی نسبت به جمع آوری زباله‌های عفونی و بیمارستانی اقدام کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر