يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر گفت:  بر اساس آمار استخراج شده از میزان مصرف آب روستائیان استان بوشهر ، هر مشترک روستایی این استان روزانه 48 لیتر بیش از مصرف استاندارد کشوری، آب مصرف می کنند.به گزارش فکرشهر و به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان، روح اله طاهریان پور افزود: میانگین مصرف روزانه هر نفر مشترک روستایی استان 198 لیتر می باشد که درمجموع معادل 4432560 مترمکعب آب بیش از نیاز مصرف می نمایند.درحالی که استاندارد مصرف آب در طول شبانه روز به ازای هر نفر در کشور 150 لیتر است.
کد خبر: ۷۴۶۸
دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۰۵:۲۶

فکرشهر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر گفت:  بر اساس آمار استخراج شده از میزان مصرف آب روستائیان استان بوشهر ، هر مشترک روستایی این استان روزانه 48 لیتر بیش از مصرف استاندارد کشوری، آب مصرف می کنند.

به گزارش فکرشهر و به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان، روح اله طاهریان پور افزود: میانگین مصرف روزانه هر نفر مشترک روستایی استان 198 لیتر می باشد که درمجموع معادل 4432560 مترمکعب آب بیش از نیاز مصرف می نمایند.درحالی که استاندارد مصرف آب در طول شبانه روز به ازای هر نفر در کشور 150 لیتر است.

وی با بیان اینکه در شرایط کم آبی کنونی، سرانه مصرف آب در اغلب روستاهای این استان بالاتراز استانداردهای کشوری است، اظهارداشت: هم اکنون به دلیل کاهش بارندگی های سالیانه و برداشت های بی رویه و غیر مجاز از سفره های آب زیر زمینی، منابع تامین آب های زیرزمینی در استان با افت شدید مواجه شده اند.

وی تعداد مشترکین خانگی استان را 77 هزار و 120 خانوار با جمعیت 253 هزار نفر نفر عنوان کرد و گفت: طی شش ماهه سال جاری مشترکین روستایی استان 10 میلیون و 742 هزار مترمکعب آب مصرف کرده اند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر، پایین بودن آب بهای مصرفی  یکی از دلایل بالا بودن مصرف  آب در روستاها عنوان کرد و گفت: اگر روستائیان استان تدابیر لازم برای کاهش مصرف آب نیاندیشند با مشکل جدی روبرو خواهیم شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر