شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۴۶۹۸
سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶

فکرشهر:  کتاب شعر آیینی "سیب‌های سرخ معطر" سروده "حسین دارند" از شاعران پیشکسوت حوزه هنری بوشهر روز سه‎شنبه رونمایی شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، شاعر بوشهری در باره این کتاب اظهار داشت: مضمون شعرهای این کتاب آیینی و با رویکردهای گوناگون است که عمده آنها در قالب غزل سروده شده‌است.

حسین دارند افزود: در این کتاب ۴۵ شعر با تاریخ  سرودن آنها به چاپ رسیده‌است.

وی اظهار داشت: به طور معمول نام کتاب باید با مضمون ومحتوا، همخوانی و تناسب داشته باشد، به همین خاطر چون سیب، ازبرترین میوه‌ها است و در ادبیات سابقه وجایگاه خاصی دارد و  رنگ سرخ آن تداعی خون و قیام است عنوان سیب‌های سرخ معطر برای آن انتخاب شد.

دارند بیان کرد: مراحل چاپ این کتاب، توسط حوزه هنری انجام گرفت که به سهم خود ازهمه دست اندرکاران چاپ این کتاب بویژه از رئیس حوزه هنری بوشهر سپاسگزارم و امیدوارم  شاهد شکوفایی بیشتر این گونه کارها باشیم.

وی یادآور شد: کتاب سیب‌های سرخ معطر در یکهزار و ۲۵۰ نسخه و در ۸۴ صفحه توسط انتشارات سوره مهر چاپ شده‌است.

حسین دارند متولد سال ۱۳۳۰ از روستای جتوط، ازتوابع بخش سعدآباد (استان بوشهر) است و در رشته زبان وادبیات فارسی تحصیل کرده‌است.

مجموعه‌های غزل «یک سوره ازشب‌های مهتابی»، اشعار آیینی «تیغ و ابریشم»، گزیده شعر دفاع مقدس و پایداری شاعران استان بوشهر با عنوان «به تعبیرلاله‌ها» و گزیده سروده‌های عاشورایی شاعران این استان با عنوان «تلاوت لب‌های تشنه» برخی دیگر از آثار حسین دارند است.

مجموعه شعر سیب های سرخ معطر در بهمن ماه سال ۹۸ آماده چاپ و رونمایی بود که به دلیل شیوع ویروس کرونا آیین رونمایی از آن به تعویق افتاد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر