پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امسال از 60 عنوان کتاب نویسندگان این استان با خرید این آثار حمایت مالی کرد.به گزارش فکرشهر، آنیتا مظفری به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی درگفت وگو با ایرنا افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هر ساله بخشی از کتاب های نویسندگان استانی را براساس تیراژ، قیمت پشت جلد و محتوا خریداری می کند.
کد خبر: ۷۴۷۳
دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۸

فکرشهر: سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امسال از 60 عنوان کتاب نویسندگان این استان با خرید این آثار حمایت مالی کرد.

به گزارش فکرشهر، آنیتا مظفری به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی درگفت وگو با ایرنا افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هر ساله بخشی از کتاب های نویسندگان استانی را براساس تیراژ، قیمت پشت جلد و محتوا خریداری می کند.

وی اضافه کرد: افزون بر این برای حمایت از نویسندگان بخشی از کتاب ها نیز باید توسط ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خریداری شود که به دلیل فقدان تامین اعتبار استانی این مهم امسال در استان بوشهر انجام نشده است.

سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر اضافه کرد: کتاب های خریداری شده برای تقویت و غنای کتابخانه های دستگاههای متقاضی اهدا می شود.

وی ادامه داد: حمایت از کتاب های فاخر و ارزشمند نیز از دیگر سیاست های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که در صورت تطبیق با استاندارهای این وزارتخانه کل هزینه چاپ و انتشار به نویسنده پرداخت می شود.

مظفری گفت: انتخاب کتاب سال یکی از برنامه های مهم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر است که در آیینی این مهم برگزار می شود.

این مقام مسوول افزود: همچنین برای ارتقای کیفی آثار نویسندگان استان، جلسات نقد و بررسی کتاب نیز برگزار می شود که درهفته جاری کتاب 'بدویت معصوم ' که پژوهشی درشعر محلی استان بوشهر است از دکتر رضا معتمد مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

وی خبر از برگزاری نمایشگاه کتاب درشهرستان های استان بوشهر درهفته جاری داد و گفت: این مهم سوم تا نهم ماه دی نیز در بوشهر با حضور ناشران برتر و تازه های انتشاراتی برگزار خواهد شد.

مظفری یادآورشد: در استان بوشهر 55 مجوز انتشاراتی صادر شده است که از این شمار 22 ناشر فعال، 18 ناشر نیمه فعال و مابقی نیز غیرفعال هستند.

وی بااشاره به صدور مجوز 17 چاپخانه در استان بوشهر افزود: همچنین 21 مجوز چاپ سیلک و 30 مجوز چاپ دیجیتال نیز توسط این اداره کل برای افراد واجد شرایط صادر شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر