جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
به همت سازمان فرهنگی شهرداری بوشهر؛
کد خبر: ۷۴۷۵۵
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶

فکرشهر: یک سال دیگر گذشت و بار دیگر ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) از راه رسید تا با وجود شیوع ویروس مرگبار کرونا، شاهد عشق‌ورزی خالصانه و بی‌نظیر شهروندان بوشهری نسبت به خاندان عصمت و طهارت باشیم. این روزها با توجه به اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر ممنوعیت برگزاری مراسم عزاداری به روال سال‌های گذشته، برخی از هیئات مذهبی با رعایت چارچوب‌های بهداشتی و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی اقدام به برگزاری مراسم می‌کنند و عده‌ای دیگر از هیات‌ها محله خود را به نیت آغاز محرم سیاهپوش کرده‌اند.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر،  کوچه‌پس‌کوچه‌های شهر این روزها بوی محرم گرفته و مردم در تکاپوی آراستن محله خود برای نشان دادن ارادتشان به امام حسین (ع) و یاران با وفای ایشان هستند. در هر کوی و برزن و هر کوچه‌ای از شهر، عزاداران حسینی، سیاهپوش کردن و آراستن محلات خود را برای ورود به ماه محرم آغاز کرده‌اند.

در همین راستا، سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری بندر بوشهر نیز با نصب پرچم‌های عزاداری شهادت امام سوم شیعیان در سطح شهر، نصب بنرها و بیلبوردهای شهری، سیاهپوشی نوار ساحلی و بلوارها، نصب پرچم‌های عزای حسینی در خیابان‌ها و همچنین جانمایی قالب‌های حجمی در میادین اصلی شهر، به استقبال ماه محرم رفته و معابر شهر را به پرچم زیبای عزای حسین بن علی (ع) آراسته است.

در این زمینه بهترین توصیف برای حال و هوای این روزهای شهرمان را محتشم گفته است: «باز این چه شورش است که در خلق عالم است...»

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر