جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۵۰۵۱
پنجشنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵

فکرشهر: نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: راه حل اساسی و پیگیری اصلی مجلس اجرای طرح کاداستر در راستای مقابله با زمین خواری است

.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، ابراهیم رضایی در نشست شورای اداری بخش شبانکاره شهرستان دشتستان افزود: وظیفه قوه قصاییه برخورد با مفسدان است و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز باید قوانین را به گونه‌ای اصلاح کنند که سیستم و قوانین مانع بروز اختلاس، فساد و زمین خواری باشد.

وی گفت: پیشگیری از فساد وظیفه دولت و مجلس است و باید ساختارهای فسادزا اصلاح شوند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: شفافیت یکی از اهرم‌های مهم در جلوگیری از فساد است به همین دلیل از آغاز کار در مجلس تاکنون بر این موضوع تمرکز ویژه کرده ام.

رضایی یادآورشد: در مناطق مختلف شهرستان دشتستان شاهد مشکلات متعددی در زمینه آب آشامیدنی و کشاورزی هستیم که پی‌گیری زیادی برای برطرف کردن این مشکل انجام شده تا مشکلات این حوزه به کمترین میزان ممکن برسد.

وی بیان کرد: در این راستا برای برطرف کردن بخشی از مشکلات کمبود آب در شبانکاره، درخواست تخصیص سهمیه بیشتر آب به این منطقه از خط انتقال کوثر شده است. 

رضایی گفت: مسائل تسطیح و تعریض جاده‌ها و راه‌ها پیگیری شده که یکی از این موارد پیگیری تامین قیر رایگان برای محورهای روستایی است.

وی افزود: شهرستان دشتستان یک منطقه نفتی و ساحلی نیست به همین دلیل تکیه اصلی ما باید به رونق کشاورزی و رفع خام فروشی محصولات آن باشد.

وی افزود: با این حال در شهر وحدتیه با وجود تاسیسات نفتی ولی سودش برای دیگران و ضررش برای دشتستان است.

رضایی در ارتباط با وضعیت آموزش و پرورش شهرستان دشتستان نیز تصریح کرد: بهبود زیرساخت‌های سامانه شاد برای دانش‌آموزان شهرستان دشتستان در حال پیگیری است .

وی گفت: امید می‌رود با آغاز سال تحصیلی دولت کمبود امکانات آموزش مجازی را در شهرستان به کمترین میزان برساند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر