پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۵۰۸۶
جمعه ۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۲

فکرشهر: آغاز اجرای طرح ادامه‌ی بلوار شریعتی و گشایش محور جدید خروجی شهر برازجان توسط شهرداری کلید خورد.

به گزارش فکرشهر، شهردار برازجان در این خصوص گفت: با توجه به حجم وسیع مراجعات به بازار روز و مراکز خرید واقع در خیابان بهداشت مرکزی قدیم، بازارچه‌ی مواد پروتئینی، میدان چمران و بلوار الفتح وضعیت ترافیکی این مناطق در روزهای غیرتعطیل و به‌ خصوص ایام خاصی همچون مناسبت های آئینی و ملی شرایط مطلوبی نداشت به یک معضل شهری تبدیل شده بود. لذا شهرداری برازجان در کنار تلاش برای توسعه و بهبود کیفی زیرساخت های حمل و نقل عمومی، در حد توان خود نگاه ویژه‌ای نیز به توسعه‌ی مسیرهای ارتباطی داشته است تا حرکت به سمت بهبود کیفیت ترافیک در این مناطق مهم شهری روند بهتری به خود بگیرد.

محمدحسین محمدی ادامه داد: در همین راستا و با وجود تمامی تنگناهای موجود، طرح ادامه‌ی بلوار شریعتی و گشایش محور جدید خروجی شهر برازجان را در دستور کار قرار دادیم و با تمام توان تلاش کردیم این طرح از نظر زمان اجرای عملیات در محدوده‌ی زمانی قابل قبولی به سرانجام برسد.

وی درخصوص مراحل اجرای این طرح و ابعاد اجرایی آن گفت: تعدد املاک در مسیر طرح یکی از موانع مهم اجرای طرح بود که هرچند زمان و انرژی زیادی از مجموعه‌ی مدیریت شهری گرفت اما با همدلی و همیاری مالکان محترم این املاک با مجموعه‌ی شهرداری به سرانجام رسید و بالاخره طرح وارد فاز اجرایی شد.

محمدی بیان کرد: در این مرحله عملیات جدول‌کشی، خاک‌برداری، تسطیح و رگلاژ مسیر، زیرسازی، قیرپاشی و نهایتا آسفالت مسیر در سطحی به وسعت ۲۲۴۰۰ مترمربع و در ابعاد ۸۰۰×۲۸ متر به انجام رسید. همچنین در طی زمان اجرای پروژه، نیاز به جابجایی حجم وسیعی از تاسیسات برقی و مکانیکی موجود در مسیر بود که این عملیات نیز با همکاری مجموعه‌ی عوامل اجرایی و مدیریتی مرتبط به انجام رسید که لازم است از معاونت عمرانی استانداری بوشهر، فرمانداری شهرستان دشتستان، شورای اسلامی شهر برازجان، مجموعه‌ی پرسنل پرتلاش ادارات شهرستان دشتستان و نیز ساکنان این منطقه از شهر که در طول زمان اجرای طرح با پرسنل شهرداری همکاری داشتند تشکر کنم.

محمدی در پاسخ به این پرسش که مجموع اعتبار تخصیص یافته به این طرح چقدر بوده اظهار داشت: برای اجرای این طرح از مرحله‌ی تملک املاک در مسیر گرفته تا اجرای عملیات اجرایی آن مجموعا مبلغی بالغ بر ۶۵ میلیارد ریال هزینه شده که از محل درآمدهای داخلی شهرداری و اعتبارات استانی تامین شده است. 

شهردار برازجان در پایان با اعلام افتتاح این طرح در روز پنجشنبه ششم شهریورماه و همزمان با پنجمین روز از هفته‌ی دولت ابراز امیدواری کرد اجرای این طرح بتواند نقش موثری در کاهش بار ترافیکی مسیرهای مناطق غربی شهر برازجان ایفا کرده و تردد در مسیر خروجی شهر به سمت محور بوشهر را بهبود ببخشد.

به گزارش فکرشهر، شهر برازجان به‌خاطر موقعیت ویژه جغرافیایی و دارا بودن مراکز خرید از دیرباز به عنوان یکی از مراکز مهم تجاری استان بوشهر به شمار رفته، گذر زمان و دگرگونی شرایط توسعه‌ی استان و شرایط اقتصادی نیز باعث نشده این شهر ویژگی تجاری خود را از دست بدهد. کثرت مراجعات شهروندان نقاط مختلف شهرستان و حتی شهرستانهای همجوار به شهر برازجان جهت خرید مایحتاج روزانه و دیگر اقلام سبب ترافیک فراتر از ظرفیت معابر در این منطقه از شهر برازجان شده بود.
 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر