يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۵۱۲۲
شنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵

فکرشهر: همزمان با شب تاسوعای حسینی کتاب «ماه بر نیزه» با موضوع زندگی‌نامه حضرت ابالفضل (ع) به قلم آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر رونمایی شد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، شب گذشته همزمان با شب تاسوعای حسینی در مراسمی در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر کتاب «ماه بر نیزه» در شرح زندگی‌نامه حضرت ابالفضل (ع) نوشته آیت‌الله صفایی بوشهری معرفی و رونمایی شد.
 
مسئول ستاد نماز جمعه بوشهر در این آیین با بیان اینکه در روز‌های اخیر موفق به خواندن این کتاب ارزشمنده شده است گفت: کتاب «ماه بر نیزه» یک اثر منحصر به فرد است به دلیل اینکه در خصوص شخصیت حضرت اباالفضل (ع) بسیار کتاب نوشته شده، اما تجمیعی صورت نگرفته است.


 
حجت‌الاسلام سید نعمت‌الله رکنی از ویژگی‌های این کتاب را استفاده از ۱۰۰ منبع و ماخذ عنوان کرد که هم برای محققان و هم عموم مردم مفید خواهد بود.
 
وی همچنین گفت: در چاپ اول هزار نسخه چاپ شده که نیمی از آن پیش فروش شده است و در اختیار خیل مشتاقان علمدار دشت گلگون کربلا قرار خواهد گرفت.
 
این کتاب در قطع رقعی در ۲۷۰ صفحه به زبان فارسی به همت انتشارات والانگار به چاپ رسیده است.
 
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در مقدمه این کتاب با بیان اینکه نوشتن این کتاب ۲ سال زمان برده آورده است: در شب تاسوعای حسینی سال ۹۷ این توفیق و سعادت الهی نصیب شد و قلم توصیف فضائل آن حضرت بر صفحات کتاب رقم خورد.
 
آیت‌الله صفایی بوشهری افزوده: پیرامون شخصیت آن حضرت تحقیقات وسیع و عمیق لازم است و متأسفانه منابع پژوهشی در این زمینه بسیار اندک است.


 
وی ادامه داده: این کتاب در هشت بخش شامل زندگی نامه، خاندان، احادیث معصومان در شأن وی، سخنان آن حضرت، اوصاف و القاب، کرامات، اشعار و زیارت نامه به رشته تحریر در آمده است.
 
لازم به ذکر است تاکنون چند کتاب به قلم آیت‌الله صفایی بوشهری از جمله کتاب انوارالولایه درباره زندگینامه حضرت فاطمه معصومه (س)، انوارالهدی زندگینامه چهارده معصوم (ع)، جنگ نرم، پایان دنیا، درآمدی بر مدیریت کارآمد اسلامی، ولایتمداری، تنها حجت سیاسی الهی، ترجمه و شرح مغنی الادیب، چهل چراغ آسمان عصمت، روش تحصیل ادبیات عرب در حوزه، ترجمه صحیفه سجادیه، داستان‌های آسمانی و ده‌ها کتاب دیگر تالیف شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر