دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۵۱۳۱
شنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۵:۴۲

فکرشهر: امام جمعه گناوه گفت:ولایتمداری و اطاعت پذیری و ماندن در کنار ولی و امام خود تا آخرین لحظه درس بزرگ زندگی حضرت ابوالفضل العباس (ع) برای همه پیروان و دوستداران اهل بیت (ع) است.

به گزارش فکرشهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر به مناسبت تاسوعای حسینی با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش اظهار داشت: به تعبیر فرمایش امام صادق (ع) فرمودند تاسوعا روزی است که امام حسین (ع) در محاصره دشمن قرار گرفت.

امام جمعه گناوه با بیان اینکه حضرت امام حسین (ع) شب عاشورا را از دشمنان فرصت خواست بیان کرد: دلایل مهلت خواستن شب عاشورا در منابع مختلف تاریخی از زبان مبارک امام حسین (ع) آمده است که حضرت فرمود: «به خدا قسم حسین (ع) نماز و تلاوت قرآن و زیادی استغفار را دوست دارد».

وی با اشاره به برخی وقایع روز تاسوعا افزود: وقتی که شمر با امان نامه برای حضرت ابوالفضل العباس (ع) به خیمه‌های امام حسین (ع) نزدیک شد و آن حضرت را خطاب قرار داد امام حسین فرمود تا جوابش را بدهند و زمانی که شمر از حضرت عباس (ع) خواست تا دست از امام حسین (ع) بردارد حضرت عباس (ع) فرمودند: لعنت بر خودت و امان نامه‌ات باد.

وی ادامه داد: حضرت قمر بنی هاشم (ع) شخصیت بزرگی که چندین امام معصوم (ع) پیرامون شخصیت والای آن حضرت بیاناتی فرموده‌اند و ایشان را مدح و ستایش کرده‌اند.

وی گفت: یکی از امامان معصوم که آن حضرت را ستوده امام حسین (ع) است که در خطاب به حضرت ابوالفضل العباس (ع) فرمودند: «بنفسی انت (جانم به فدای تو باد) که این خطاب امام حسین (ع) جمله بسیار والایی در شأن و مقام ایشان است.

امام جمعه گناوه خاطرنشان کرد: همچنین امام سجاد (ع) فرمودند: خداوند مقام و منزلت و جایگاهی به عمویم، قمر بنی هاشم (ع) داده که فردای قیامت همه شهدا به آن مقام غبطه می‌خورند.

حجت الاسلام رکنی حسینی تصریح کرد: امام صادق (ع) در شأن آن حضرت فرمودند: «عموی ما حضرت عباس بن علی (ع) دارای بصیرت و تیزبین بود، ایمانش یک ایمان مستقر بود که برای آن جانش را داد، استواری و پایمردی در ایمان داشت و در کنار برادر و امام و ولی خود مجاهدت و فداکاری کرد و امام خود را تنها نگذاشت تا به شهادت رسید.

وی اضافه کرد: امام زمان (عج) در فرازی از زیارت ناحیه مقدسه درباره ویژگی‌های حضرت قمر بنی هاشم (ع) می‌فرماید: سلام بر عباس بن علی (ع) کسی که مواسات و ایثارگری کرد و جان خود را فدای امام خود کرد، دنیا را ابزاری برای رسیدن به روز قیامت استفاده کرد و از دیروزش برای فردایش بهره برد، کسی که فدای امام و ولی زمان خود بود، کسی که نگهبان دینش بود و هستی خود را در راه دفاع و حمایت از دین داد، تلاش کرد تا آب را به لب خشک تشنگان برساند، دو دستش را در راه دین و ولی زمان خود فدا کرد.

وی اضافه کرد: بصیرت اوج شناخت اصحاب نسبت به ولی و امام خود است و تمام اصحاب سیدالشهدا (ع) با بصیرت پا در میدان گذاشتند.

حجت الاسلام رکنی حسینی عنوان کرد: حضرت ابوالفضل العباس (ع) برای همه جامعه بشریت به ویژه پیروان و ارادتمندان اهل بیت (ع) الگوی چگونه زیستن است و همه ما باید خصوصیات آن حضرت را سرمشق زندگی خود قرار دهیم.

حجت الاسلام رکنی حسینی یادآور شد: ولایتمداری و اطاعت پذیری و ماندن در کنار ولی و امام خود تا آخرین لحظه درس بزرگ زندگی حضرت ابوالفضل العباس (ع) برای همه پیروان و دوستداران اهل بیت (ع) است.

امام جمعه گناوه با با بیان اینکه شهدای انقلاب اسلامی به ویژه سردار سلیمانی مکتب عاشورا را الگوی خود قرار دادند افزود: سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی درس آموخته مکتب عاشورا بود و درس وفاداری و دفاع از دین را از مکتب عاشورا و حضرت عباس (ع) آموخت و به آن عمل کرد.

وی گفت: در محرم امسال جای علمدار بی دست انقلاب اسلامی در میان ما خالی است و ایشان با الگو قرار دادن امام حسین (ع) و علمدار رشید کربلا در دفاع از دین خدا و انقلاب اسلامی همچون حضرت عباس (ع) در کنار ولی خود ماند تا به فیض شهادت نائل شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر