سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۵۲۶۷
سه‌شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۶:۰۷

فکرشهر: فرماندار گناوه گفت:انتظار می‌رود دایره مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت در شهرستان گناوه گسترده‌تر و وسیع‌تر شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، غلامرضا مهرجو صبح سه‌شنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات روستاهای شهرستان گناوه با حضور نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: حضور مستمر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در شهرستان و پیگیری برنامه‌ها به پیشبرد برنامه‌های شهرستان و حوزه انتخابیه کمک خواهد کرد و امید است که در سطح ملی نیز با توجه به تجربه و جایگاه نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس از این فرصت و ظرفیت حداکثر استفاده برای پیشبرد برنامه‌های این حوزه و شهرستان برده شود.

فرماندار گناوه گفت: ۸۵ درصد اعتبارات عمرانی کشور در سطح ملی و ۱۵ درصد در سطح استان توسط شورای برنامه ریزی توسعه و کمیته برنامه ریزی بین دستگاه‌ها توزیع می‌شود که در مورد ۶ درصد آن آزادی عمل داریم و آن هم دارای الزامات خاص است.

وی افزود: با توجه به این موضوع اگر در شهرستان فقط تکیه بر منابع درون استانی و شهرستان باشد پروژه‌ها با کندی پیش خواهد رفت و به خصوص در استان بوشهر با وجود پروژه‌های نیمه تمام زیادی و در نظر گرفتن پروژه‌های جدید دیگری به مرور زمان و در کنار آن مطالبات حق مردم و ضمن اینکه خیلی از پروژه‌ها در حال حاضر به عنوان پیشران و زیرساخت پروژه‌های اقتصادی محسوب می‌شوند، لازم است که اتمام برسند.

وی تصریح کرد: در سال ۹۹ اعتبارات شهرستان گناوه ۴۶ میلیارد تومان که توزیع دستگاهی و پروژه‌ای شده است.

وی گفت: ازجمله پروژه‌های شهرستان جاده گناوه - بندر ریگ که فاصله دو شهر را به هم نزدیک می‌کند و هم بخشی از بار ترافیکی را در شهرستان کم خواهد کرد است که این پروژه فعال است.

فرماندار گناوه ادامه داد: پروژه فعال و مهم دیگر در شهرستان پروژه‌ای که به عنوان رینگ ساحلی شهرستان از بندر ریگ – گناوه تا خیابان خور و تا پل شهید سردار سلیمانی و از آنجا تا روستای مال خلیفه و مال قائد و کل ساحل را پوشش می‌دهد ولی لازم است که شرکت نفت در زمینه تکمیل این پروژه همکاری بیشتری داشته باشد.

وی گفت: مردم شهرستان گناوه همواره در طول ۴۰ سال از تأسیسات و امکانات نفتی در این منطقه به خوبی صیانت کرده اند و این شهرستان به دلیل وجود این تأسیسات در دوران جنگ تحمیلی در معرض حملات دشمنان بوده است.

مهرجو یادآور شد: انتظار می‌رود دایره مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت در شهرستان گناوه گسترده‌تر و وسیع‌تر شود و هم موانعی که پیش روی توسعه معابر شهری روستایی در شهرستان است بردارند تا شهرستان بتواند از ظرفیت‌های موجود بویژه در حوزه دریا حداکثر بهره را ببرد.

وی گفت: تقویت و تکمیل بانک ماشین آلات سنگین نیاز شهرستان است تا در مواقع اضطراری و بحران‌ها نیاز به خارج از شهرستان نباشد و عملیات‌ها در مواقع اضطراری تسریع شود.

فرماندار گناوه از حجت الاسلام والمسلمین رکنی حسینی امام جمعه گناوه، اقشار مختلف مردم، هیئت‌های مذهبی، تبلیغات اسلامی و همه کسانی که در دهه اول محرم در شهرستان گناوه در برگزاری عزاداری‌ها حسینی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی همکاری داشتند تقدیر کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر