جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: در حال حاضر ۲۶۲ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند...
کد خبر: ۷۵۳۵۸
پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۵:۳۲

فکرشهر: دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: در حال حاضر ۲۶۲ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند.

به گزارش فکرشهر، دکتر سعید کشمیری اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۴۳ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری شده‌اند.

وی بابیان اینکه در حال حاضر ۱۶۰ مورد مثبت قطعی در بیمارستان‌های استان بستری هستند گفت: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته ۵۲ مورد از بستری‌های بخش‌های کرونایی در استان بوشهر با حال خوب از بیمارستان مرخص شده‌اند که از این تعداد ۳۵ مورد مثبت قطعی بوده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: متأسفانه سه نفر از همشهریان عزیزمان در روز دوشنبه فوت شده‌اند و تست کرونای آنها امروز مثبت اعلام‌شده است که در رده سنی ۳۷ تا ۸۲ سال و دارای بیماری‌های زمینه‌ای فشارخون بالا، بیماری قلبی و نارسایی کلیه و چاقی شدید بوده‌اند.

دکتر کشمیری بابیان اینکه هم‌اکنون ۴۲ مورد در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند افزود: از این تعداد در حال حاضر ۲۵ مورد از آن‌ها با کمک دستگاه نفس می‌کشند.

وی با اشاره به اینکه ۶ شهرستان استان بوشهر در وضعیت قرمز کرونا هستند بیان کرد: شهرستان‌های بوشهر، دشتستان، گناوه، دیلم، تنگستان و عسلویه در وضعیت قرمز ویروس کرونا هستند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر خاطرنشان کرد: دو شهرستان دیر و کنگان در وضعیت نارنجی و دو شهرستان دشتی و جم در وضعیت زرد بیماری کرونا قرار دارند.

آخرین اخبار کرونا در ایران، 13شهریور 1399

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز (۱۳ شهریور) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۹۹۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۱۰۶۳ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۸۰ هزار و ۷۴۶ نفر رسید.

به گزارش ایسنا، دکتر سیما سادات لاری افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۱ هزار و ۹۲۶ نفر رسید.

به گفته وی خوشبختانه تا کنون ۳۲۸ هزار و ۵۹۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند اما ۳۷۰۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: تا کنون سه میلیون و ۳۰۷ هزار و ۳۸۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری یادآور شد: بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استانهای تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی افزود: همچنین استانهای آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

لاری ادامه داد: استعمال دخانیات سالانه موجب مرگ بیش از ۸ میلیون نفر در جهان می‌شود که از این تعداد ۷ میلیون به دلیل مصرف مستقیم دخانیات و ۱.۲ میلیون نفر به دلیل قرار گرفتن در معرض دود مصرف کننده هر گونه محصولات دخانی جان خود را از دست می‌دهند.

وی ادامه داد: استعمال هرنوع محصول دخانی می‌تواند آسیب جدی به اعضا و فرایندهای بدن از جمله سیستم دفاعی و تنفسی وارد کند. اطلاعات به دست آمده از تجربیات جهانی و سازمان جهانی بهداشت نشان می‌دهد که افرادی که بیماری زمینه‌ای از جمله مشکلات قلبی عروقی و تنفسی ناشی از مصرف دخانیات دارند در صورت ابتلا به ویروس کرونا عوارض شدیدتری را تجربه می‌کنند و میزان مرگ و میر در این گروه بیشتر از سایر افراد است.

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه تصریح کرد: از زمان شیوع کرونا شایعاتی حاکی از تاثیر مصرف دخانیات بر کنترل و پیشگیری از ابتلا به بیماری در جهان رواج پیدا کرد و متاسفانه بعضی افراد آن را باور و شرایط را برای سلامت خود دشوار کردند.

لاری با اشاره به اینکه استعمال دخانیات از جمله قلیان و سیگار هیچ تاثیر در کنترل و پیشگیری از ابتلا با کووید ۱۹ ندارد، تاکید کرد: مصرف مواد دخانی وضعیت بیماری را تا حد زیادی حاد می‌کند.

سخنگوی وزارت بهداشت در پایان گفت: درخواست ما از هم وطنان این است که باتوجه به نقش قلیان در تسریع و تشدید چرخه انتقال بیماری از استفاده آن در این ایام خودداری و برای حفظ سلامت خود و خانواده نسبت به ترک آن اقدام کنند.

نظرات بینندگان
حسین
|
-
|
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴
این بیماری دروغی بیش نیست 10سال پیش آقای بیل گیتس گفت میخواهیم از طریق واکسیناسیون 15تا20درصد جهان کم کنیم بنابراین به بهانه های مختلف مردم سرماخورده را بستری کرده و با داروهایی از قبل تهیه شده علی الخصوص آنتی بیوتیک های قوی و خشک کننده بدن آنها  را ارجاع به ICU میدهند و بعد هم مرگ و الفاتحه در کشور ما هم که عضو سازمان جهانی بهداشت هست این برنامه و این جنایت در حال اجراست  و متاسفانه مسئولان مخالف این برنامه از طریق دولت تطمیع و تهدید شده اند  ولال مونی گرفته اند
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر