دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۵۳۶۸
پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۶:۰۶

فکرشهر: «دوگانه جنگ یا مذاکره تقلبی و دروغ است؛ چراکه سعی می‌کنند جنگ و مذاکره را به معیشت مردم گره بزنند و کسانی که تحت فشار اقتصادی هستند، ممکن است عکس‌العمل نشان دهند. بنابراین در این زمان نیاز به بصیرت است تا این افراد را ناامید کرد.»

به گزارش فکرشهر، حسین نجابت، استاد دانشگاه و نماینده دوره‌های هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با روزنامه «رسالت» درباره نهضت حسینی و ایستادگی مقابل استکبار جهانی بیان کرد: سال‌هاست که ملت ما نهضت حسینی را درک کرده و به آن عمل می‌کند. کافی است مراسماتی را که امسال برگزار شد، به خاطر بیاوریم. شرایطی که ویروس کرونا برای تمام کشورهای دنیا به وجود آورده است، فرصتی برای نشان رشد شعور اجتماعی کشورها بود که به‌واسطه آن درک و رشد اجتماعی در ایران را مشاهده کردیم.

او افزود: ملتی که مراسم دهه اول محرم را باشکوه برگزار و دستورالعمل‌های بهداشتی را در حد قابل قبولی رعایت می‌کنند، اتفاق کوچکی نیست. خلاقیت‌ها و ابتکارها نشان از رشد شعور اجتماعی مردم کشورمان است. آنها همواره پای انقلاب بوده‌اند و اگر عده اندکی را هم که از تمام اتفاقات بی‌خبر هستند، جدا کنیم می‌توان گفت باقی مردم سرمایه اجتماعی و تاریخی کشورمان را به خوبی می‌شناسند.

نجابت خاطرنشان کرد: درک نهضت حسینی و اهداف آن باعث شده است، تحریفات عاشورا به‌تدریج کم و شعور اجتماعی ارتقا یابد و مردم با درک آن تشخیص می‌دهند که باید در برابر ظلم مقاومت کرد و مقاومت شگفت‌انگیز آنها در برابر فشارهای بی‌امان دشمنان اسلام که آمریکا پرچم‌دار آنهاست، مثال‌زدنی است.

او با اشاره به هجوم دشمنان به اذهان عمومی در فضای مجازی و ایجاد شبهه و تحریف دینی ادامه داد: جدای از فشارهای اقتصادی، هجوم بی‌امان آمریکا و متحدانش در فضای مجازی بر روان مردم و و تمرکز تمام مراکز سایبری در دنیا بیش از صد برابر تمرکز آنها نسبت به متوسط جهانی است. آنها در تلاش هستند تا روح و روان مردم ایران را به شکل‌های مختلف و شبهات بسیار مورد حمله قرار دهند و تاثیرگذاری رسانه را به بالاترین سطح رسانده‌اند. درست است که مردم نیز تاثیر می‌پذیرند اما این ملت به دلیل بنیه قوی فرهنگی و اجتماعی خود راه اصلی و محور را گم نخواهند کرد.

این استاد دانشگاه بیان کرد: مردم ما به یک بلوغ سیاسی - اجتماعی و درک تاریخی رسیده‌اند و می‌دانند که باید در برابر ظلم مقاومت کنند و با وجود فشارهای حداکثری آمریکا این سختی‌ها را تحمل می‌کنند، چراکه طبقات ضعیف و متوسط هدف این فشارها هستند و این انعکاسی از فهم پیام عاشوراست.

او یادآور شد: حضرت اباعبدالله الحسین (ع) تمام خانواده و یاران خود را برای دفاع از دین به میدان آورد و در این برهه نیز جامعه ما به تناسب با تمام قوا برابر ظلم ایستاده‌اند. جامعه ما خاص است و درصد بالایی از مردم، از مقاومت‌های امام حسین (ع) تاثیر می‌پذیرند. با این حال وجود برخی از افراد در جامعه ما که در جبهه معاویه ایستادند، قابل انکار نیست و این طایفه در تمام دنیا وجود دارد و هر چه زمان به جلو حرکت می‌کند دو جبهه حق و باطل باید خالص‌تر می‌شوند.

نماینده ادوار مجلس با اشاره به اهمیت فضای مجازی و تاثیر آن بر اذهان عمومی می‌گوید: اگر بتوانیم فضای مجازی را مدیریت کنیم و تنبلی و تحلیل‌های عقب‌افتاده قرن بیستمی اروپا را کنار بگذاریم و به دنبال آن غرب‌گرایی و غرب‌گدایی را در برخی از روشنفکران کنترل کنیم، روزهای روشنی پیش روی جامعه و کشورمان است. به دنبال آن نیز اگر کاهلی که در برخی از مسئولان وجود دارد از بین برود و طبق تاکیدات رهبر انقلاب فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد تاثیرگذاری دشمنان بسیار کم می‌شود.

نجابت با اشاره به سخنان برخی از مسئولان که مذاکره با آمریکا را کلید حل تمام مشکلات می‌دانند، ابراز کرد: مسئولانی که مدام از مذاکره با آمریکا دم می‌زنند به چند دسته تقسیم می‌شوند و درصد بالایی از آنها از خارج کشور مدیریت می‌شوند. آنها درصد ایجاد دوقطبی بین مردم هستند. همان طور که رهبری همواره به آن‌ اشاره کردند این افراد در طول چند دهه اخیر به‌ویژه در انتخابات‌های گذشته تلاش کردند، بین مردم دوگانگی ایجاد کنند و در برخی مواقع نیز موفق شدند دوگانه جنگ یا مذاکره را مطرح و القا کنند که مذاکره حلال تمام مشکلات است.

او افزود: این دوگانه جنگ یا مذاکره تقلبی و دروغ است؛ چرا که سعی می‌کنند جنگ و مذاکره را به معیشت مردم گره بزنند و کسانی که تحت فشار اقتصادی هستند، ممکن است عکس‌العمل نشان دهند. بنابراین در این زمان نیاز به بصیرت است تا این افراد را ناامید کرد.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: غرب‌گرایی علاوه بر استقامت مردم لطمات سنگینی به انقلاب و کشور زده است و سرعت و حرکت‌های امیدآفرین انقلاب را کند کرده است. بنابراین مردم و مسئولان ذی‌ربط از جمله مجلس و دستگاه قضائی باید مقابل آنها بایستند؛ چراکه مقاومت در برابر ظالمان تکرار عاشوراست و یک بار برای همیشه باید آنها را کنار گذاشت.

نجابت در انتها تصریح کرد: متاسفانه در داخل کشور برخی مسئولان به شدت غرب‌گرا هستند و نمی‌توانند خودشان را از زیر بار تعلقات غربی خارج کنند. این‌ها نه معنای اسقلال را می‌فهمند و نه قدرت تصمیم آزادنه را دارند. به همین دلیل به غربی‌ها پناه می‌برند و اگر کوچک‌ترین مشکلی در داخل کشور به وجود آیند، سعی می‌کنند آن را به کشورهای غربی منتقل کنند.»

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر