جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۵۴۸۳
يکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰

فکرشهر: مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: مرحله استانی نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در استان بوشهر آغاز شد.

به گزارش فکرشهر وبه نقل از مهر، عبدالمجید دراهکی در حاشیه این مسابقات اظهار کرد: از میان ۳۱۰ نفر ثبت نام کننده در مرحله شهرستانی نوزدهمین مسابقات ملی مهارت، ۱۲۰ نفر شرکت کننده توانستند به مسابقات مرحله استانی راه یافته و با توجه به شرایط جامعه ۹۸ نفر از این نفرات در ۲۳ رشته مهارتی با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

وی شرایط مسابقات امسال را متفاوت از سال‌های گذشته ارزیابی کرد و افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا آزمون مرحله استانی سال ۹۹ در روزهای ۱۶ و ۱۷ شهریورماه جاری و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و در برخی از رشته‌های به صورت حضوری و در برخی دیگر به صورت غیر حضوری برگزار خواهد شد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر افزود: نفرات برتر برای حضور در مرحله کشوری که به صورت غیر متمرکز در ۱۵ استان کشور از مهر لغایت آذر ماه سال جاری برگزار خواهد به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور معرفی می‌شوند.

دراهکی هدف از برگزاری مسابقات ملی مهارت را شناسایی نخبگان مهارتی و استفاده از ظرفیت آنها در راستای پیشبرد اهداف اقتصادی عنوان کرد و بیان داشت: اشاعه فرهنگ مهارت آموزی، توسعه و ترویج گفتمان مهارت در بین جوانان، ارتقا سطح استاندارد سرفصل‌های آموزشی، ایجاد فرصت مناسب برای تبادل اطلاعات فنی و حرفه‌ای از دیگر اهداف برگزاری این مسابقات است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر اضافه کرد: ۴۵ کارشناس درون سازمانی و ۲۰ کارشناس برون سازمانی داوری مرحله استانی نوزدهمین دوره مسابقه‌های ملی مهارت را در استان بوشهر بر عهده دارند که پس از پایان دو روز مسابقات نفرات تیم‌های برتر را جهت اعزام به مسابقات کشوری معرفی خواهند کرد.

وی با بیان اینکه این مسابقات در شهرستان‌های بوشهر، گناوه، کنگان، دشتی و دیر برگزار می‌شود، اظهار کرد: این نفرات در ۲۳ رشته شامل الکترونیک، رباتیک، لوله کشی گرمایشی، ساخت و تولید، جوشکاری، طراحی گرافیک، راهکارهای نرم افزار برای تجارت، طراحی فضای سبز، آشپزی، قنادی، فناوری اتومبیل، تهویه و تبرید، کابینت سازی، نجاری، کاشی کاری، آجرچینی، گل آرایی، طراحی وب، تأسیسات الکتریکی، تعمیر ماشین آلات سنگین، اتصالات چوبی، فناوری مد و کنترل صنعتی با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر