سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۵۶۵۲
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷

فکرشهر: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر گفت: تلاش می‌شود مکان رویدادهای به جا مانده از دوران دفاع مقدس در این استان ثبت ملی شود.

به گزارش فکرشهر، روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر، روز چهارشنبه به نقل از محمدحسین ارسطوزاده افزود: با توجه به جایگاه استان بوشهر در صادرات میعانات نفتی کشور در دوران دفاع مقدس، چندین بار مورد اصابت موشک و بمباران رژیم بعث قرار گرفت و تلاش می‌شود در این راستا با هماهنگی  اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان، مکان این رویدادها به ثبت برسد.

وی اضافه کرد: از جمله مکان این رویدادهانیروگاه اتمی بوشهر، کشتی تجاری کره ای (کشتی سوخته) در سواحل جزیره خارگ، ناو کهنموی نیروی دریایی، محوطه یادمان شهدای گمنام جزیره خارگ و بیمارستان زیر زمینی خارگ است که  مورد تهاجم و اصابت موشک قرار گرفته است.

ارسطو زاده با اشاره به فداکاری مردم مقاوم جزیره خارگ در دوران دفاع مقدس گفت: یکی از مهم‌ترین مکان‌های رویدادهای به جامانده از دوران دفاع مقدس مدنظر برای ثبت ملی پایانه نفتی اسکله آذرپاد جزیره خارگ است که بارها در آن دوران مورد بمباران رژیم بعث قرار گرفت ولی صادرات نفت کشور قطع نشد.

وی یادآور شد: کار بازدید میدانی و پرونده سازی این مکان‌ها شروع شده و پس از تمکیل پرونده و تائید شورای ثبت استان با ارسال به مرکز برای دفاع آماده می‌شوند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر