يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: در جریان حفاری در عمارت تاریخی امیریه بوشهر یک آب انبار کشف شد.به گزارش فکرشهر، اخیرا شرکت آبفا در صدد اجرای سیستم جمع آوری فاضلاب بافت قدیم به روشی جدید است که که در فاز نخست، این اقدام در عمارت امیریه به عنوان ساختمان شورای شهر در دستور کار قرار گرفته و حفاری برای نصب مخزن در آن آغاز شد.اما روز گذشته و در جریان عملیات حفاری، کارگران به آب انباری قدیمی دست یافته که برای بسیاری تازگی داشت.در پی این موضوع، عملیات حفاری و نصب مخزن متوقف شده تا بررسی های کارشناسی درباره این آب انبار و مقاومت ساختمان انجام شود.
کد خبر: ۷۵۹۸
شنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۱

فکرشهر: در جریان حفاری در عمارت تاریخی امیریه بوشهر یک آب انبار کشف شد.

به گزارش فکرشهر، اخیرا شرکت آبفا در صدد اجرای سیستم جمع آوری فاضلاب بافت قدیم به روشی جدید است که که در فاز نخست، این اقدام در عمارت امیریه به عنوان ساختمان شورای شهر در دستور کار قرار گرفته و حفاری برای نصب مخزن در آن آغاز شد.

اما روز گذشته و در جریان عملیات حفاری، کارگران به آب انباری قدیمی دست یافته که برای بسیاری تازگی داشت.

در پی این موضوع، عملیات حفاری و نصب مخزن متوقف شده تا بررسی های کارشناسی درباره این آب انبار و مقاومت ساختمان انجام شود.

مدیر بنیاد ایرانشناسی شعبه بوشهر پیش از ظهر شنبه در بازدید از این محل، گفت: این آب‌انبار مربوط به دوره قاجاریه‌ است و قدمت آن به بیش از صد سال می‌رسد.

عبدالکریم مشایخ ادامه داد: جنس دیواره‌های این آب‌انبار از جنس فاروج قرمز است، همچنین این آب‌انبار همزمان با مدرسه سعادت شهر بوشهر احداث شده است.

به گزارش خلیج فارس، این مسئول گفت: دو حلب که با استفاده از آن آب این آب‌انبار برداشت می‌شده نیز در داخل این آب‌انبار مشاهده شده که بطور کامل دچار زنگ‌زدگی و پوسیدگی شده است.

دکتر عبدالکریم مشایخی افزود: ساختار این آب انبار در مقاسی کوچکتر آب انبار قوام می باشد که در نزدیکی همین عمارت امروز به رستوران سنتی تغییر کاربری یافته است.

همچنین مدیرکل میراث فرهنگی استان به همراه معاون خود از این محل بازدید کرده و اظهارنظر در خصوص آن را به بررسی های تکمیلی موکول کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر