شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی فکرشهر/ در نشست مشترک اعضای چهار دوره ی شورای شهر برازجان مطرح شد:
به گزارش فکرشهر، جلسه کمیسیون علمی پژوهشی شورای اسلامی چهارم شهر برازجان، باحضور برخی نمایندگان ادوار گذشته شورای شهر در سالن اجتماعات شهرداری برازجان برگزار شد...
کد خبر: ۷۶۰۸
يکشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۰۲:۴۲

فکرشهر ـ محمد محمدزاده فرد: جلسه کمیسیون علمی پژوهشی شورای اسلامی شهر برازجان برگزار گردید.

به گزارش فکرشهر، جلسه کمیسیون علمی پژوهشی شورای اسلامی چهارم شهر برازجان، باحضور برخی نمایندگان ادوار گذشته شورای شهر در سالن اجتماعات شهرداری برازجان برگزار شد.

برگزاری همایشی با حضور فرمانداران، شهرداران و اعضای شورای شهر برازجان

مسئول کمیسیون علمی پژوهشی دوره ی چهارم شورای شهر برازجان در این گردهمایی گفت: مدتهاست که به دنبال تشکیل این نشست هستیم و مطمئنا این برنامه آخرین نخواهد بود و ماههای دیگر ادامه خواهد یافت.

مرتضی قدوسی افزود: در این جلسه قرار است از تجارب شوراهایی های سابق و گرفتن راهکار از آن ها و همچنین دیدن مشکلات و معضلات شهری از دید اعضای سابق شورا پرداخت.

وی ادامه داد: بنا داریم همایشی باشکوه با حضور فرمانداران، شهرداران و اعضای شورای شهر برازجان در سال های گذشته برگزار کنیم.

دو نوع شهردار وجود دارد

محمدتقی گرمسیری در این جلسه اظهار داشت: انتخابات خود ماهیت سیاسی دارد اما ما نباید سیاسی کاری کنیم چون باعث مختل شدن امور می شود.

وی افزود: دو نوع شهردار وجود دارد، یکی کاری و دیگری سیاسی.

گرمسیری ادامه داد: شهردار اگر کاری باشد که کار خود را انجام می دهد ولی اگر سیاسی باشد شورا را در دست می گیرد و با تفرقه اندازی خود شورا را اداره می کند نه شورا او را.

عضو شورای سوم و چهارم شورای شهر برازجان اضافه کرد: آسیب شناسی شورا مسئله ای پیچیده است و پس از ورود به قوانین شورا متوجه تضادهایی نیز می شویم که جای کار دارد.

[[{"fid":"5675","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":525,"width":700,"style":"font-size: 12.7272720336914px; line-height: 20.0063037872314px;","class":"media-element file-default"}}]]

تدوین کتابچه ی مشکلات

بهادر قائدی برازجانی نیز گفت: انتقادپذیری، انتقادکردن و رک گویی از خصوصیات افرادی است که سابقه ی حضور در شورا را دارند.

وی ادامه داد: این موضوع که چرا سایر اعضای سابق شورا که برای این نشست دعوت شده بودند حضور پیدا نکرده اند باید آسیب شناسی گردد.

قائدی افزود: با کمک اعضای سابق و فعلی شورا کتابچه ای تدوین شود و مسائل و مشکلات شهر، شهرداری و شورا و همچنین کارهای صورت گرفته در آن عنوان گردد.

عوامل تهدید کننده ی شورا

اسماعیل ناخایی نیز گفت: در این جلسه فرصتی پیش آمد تا علل عدم موفقیت شورا و همچنین شناسایی ضعف ها و مواردی که به نوعی شورا را تضعیف می کند توسط شورای اول و دوم و سوم بررسی شود.

عضور شورای چهارم شهر برازجان افزود: مطمئنا اگر این جلسه زودتر برگزار می شد موثرتر واقع می شد.

ناخایی ادامه داد: دلیل عدم موفقیت ها و مواردی که شورا را تهدید می کنند یکی درونی است و دیگری برونی.

وی افزود: عوامل برونی افراد و سایت ها و طیف های سیاسی و همچنین برخی هفته نامه هایی که دوست دارند در شورا دخل و تصرف کنند و تنش ایجاد نمایند.

ناخایی در پایان عنوان داشت: مشکلات درونی هم اختلاف هایی است که بین اعضا به وجود می آید و ان شاالله درسی بشود برای این شورا و شوراهای دیگر. 

باید روابط عمومی قوی تری داشته باشیم

قیصر ترک زاده نیز عنوان داشت: در شورای چهارم کارهای خوبی صورت گرفته که از جمله آن می توان به خدمات شهری اشاره کرد.

وی ادامه داد: باید روابط عمومی قوی تری داشته باشیم تا اطلاع رسانی درست به مردم صورت گیرد تا برخی مسائل که طی یک سال گذشته اتفاق افتاد، تکرار نگردد.

ترک زاده افزود: اگر کسی قرار باشد از شورای چهارم دفاع کند باید اعضای سابق شورا در صف اول این موضوع باشند.

به گزارش خبرنگار فکرشهر، در ادامه برخی اعضای سابق شورای اسلامی شهر برازجان مسائلی از جمله راهکارهایی جهت پویایی هر چه بیشتر شورا و شهرداری و همچنین پیشنهاد وارد کردن کارگروه ها به تصمیمات شورا را ارائه دادند.

[[{"fid":"5676","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":525,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر