جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۶۴۵۶
يکشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۵

فکرشهر: رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در ۶ ماه نخست امسال ۷۵ عملیات اضطرار دریایی برای امداد رسانی به دریانوردان حادثه دیده در آب‌های استحفاظی این استان انجام شد.

به گزارش فکرشهر و به نقل از ایرنا، حجت خسروی در این ارتباط به رسانه‌ها اعلام کرد: از این شمار عملیات اضطرار دریایی انجام شده ۵۷ مورد امداد پزشکی و ۱۸ مورد دیگر سانحه دریایی و نقص فنی بوده‌است.

وی بیان کرد: از ۱۸ مورد امداد رسانی در سانحه دریایی هشت مورد برطرف کردن آبگرفتگی شناور، چهار مورد آتش سوزی و پنج مورد نیز نقص فنی بود.

خسروی اضافه کرد: در باره نوع شناورهای سانحه دیده به ترتیب بیشترین آمار مربوط به شناورهای سنتی با ۹ مورد، یک مورد آتش سوزی در شناور نفتکش و هشت مورد دیگر  مربوط به سایر شناورها از قبیل قایق‌های صیادی و تفریحی و غیره است.

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در مورد بیشترین آماراضطرار دریایی بر حسب مناطق بیان کرد: بوشهر ۶ مورد، عسلویه پنج عملیات، بندر عامری سه حادثه، خارگ ۲ فقره و بنادر دیلم و دیر هرکدام یک مورد داشته‌اند.

وی اظهارداشت: در این عملیات‌ها ۶۷ نفر در حالت اضطرار نیاز به کمک داشتند که ۶۵ نفر از آنان نجات یافتند و ۲ مورد فوتی نیز گزارش شده بود که یکی از آنان قبل از اعلام به مرکز هماهنگی اضطرار دریایی فوت شد و نفر دوم نیز پس از انتقال به مرکز درمانی جان خود را از دست داد.

خسروی اظهار داشت: همچنین یک مورد جسد نیز روی آب کشف شد که مربوط به سوانح دریایی گزارش شده نبود و برای  احراز هویت تحویل عوامل قضایی شد.

وی در باره ظرفیت‌های اداره کل بنادر و دریانوردی استان در زمینه جستجو و نجات دریایی اظهار داشت: هشت ایستگاه مخابراتی، ۶ پایگاه جستجو و نجات با استقرار ۶ فروند شناور جستجو و نجات (قایق ناجی ۵ فروند و یک قایق سار)، یک فروند بالگرد استیجاری و یک فروند واحد پروازی سیمرغ (جایرو پلین) از جمله ظرفیت‌های اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در زمینه جستجو و نجات دریایی است.

وی تاکید کرد: همچنین به منظور تسریع در اطلاع رسانی و پیشگیری از هرگونه تاخیر در پاسخگویی به اضطرارهای دریایی، سامانه تلفنی ۱۵۵۰ بدون نیاز به پیش‌ شماره تخصیص یافته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر