جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۶۷۷۳
يکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۳

فکرشهر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: ارزش کالاهای صادراتی از استان بوشهر ۴.۸ برابر کالاهای وارداتی است که این نسبت در حجم نسبت ۴۷ برابری دارد.

به گزارش فکرشهر و به نقل از مهر، سید حسین حسینی میزان صادرات کالا از استان بوشهر طی نیمه نخست امسال را ۱۱ میلیون و ۶۳۳ هزار تن اعلام کرد و اظهار داشت: طی این مدت ۲۴۷ هزار تن کالا به کشور وارد شده است.

وی ارزش کالاهای صادراتی در نیمه نخست سال را دو میلیارد و ۴۷۰ میلیون دلار عنوان کرد و ادامه داد: ارزش کالاهای وارداتی نیز ۵۰۸ میلیون دلار بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر مهمترین مقصد کالاهای صادراتی استان بوشهر را چین، امارت متحده عربی، ترکیه، پاکستان، قطر، برزیل، هند، عراق، افغانستان، کویت عنوان کرد.

وی از محصولات پتروشیمی، کود اوره کشاورزی، سیمان و کلینکر به عنوان مهمترین کالاهای صادراتی اشاره کرد و افزود: موز، برنج، قطعات خودرو، لاستیک خودرو سواری، شیرآلات صنعتی، پارچه، یراق آلات، بلبرینگ خودرو و باطری نیز مهمترین واردات بوده است.

حسینی خاطرنشان کرد: بیشترین میزان واردات نیز از کشورهای چین، امارات متحده عربی، هند، فیلیپین، اکوادور، اسپانیا، کره جنوبی، ایتالیا، فدراسیون روسیه و آلمان بوده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر