سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۶۹۴۸
چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۵:۳۴

فکرشهر: توانمندسازی زندانیان برای اشتغال یکی از مهمترین راهکارهایی است که باعث می‌شود زندانیان پس از آزادی بتوانند به کاری مشغول شوند و بار دیگر راه زندان را در پیش نگیرند.

به گزارش فکرشهر از مهر، زندان پایان راه نیست و باید تلاش شود که زندانیان برای بازگشت به جامعه آماده شوند و با توانمندسازی این افراد زمینه برای اشتغال بعد از زندان فراهم شود.

کاهش آسیب‌های اجتماعی نیازمند توسعه آموزش است؛ گاهی این آموزش‌ها مربوط به مهارت‌های زندگی است و گاهی نیز مربوط به مهارت‌های حرفه‌ای و توانمندی افراد برای اشتغال است.

طی سال‌های اخیر اقداماتی برای توانمندسازی زندانیان در استان بوشهر صورت گرفته، کارگاه‌هایی در زندان‌ها راه‌اندازی شده و سازمان فنی و حرفه‌ای نیز آموزش‌های مهارتی را به زندانیان ارائه می‌کند.

با ایجاد کارگاه‌ها و آموزش زندانیان، علاوه بر اینکه در زندان می‌توانند به تولید و درآمدزایی برسند، در زمان آزادی و خروج از زندان نیز می‌تواند در جایی مشغول به کار شوند و یا شغلی برای خود ایجاد کنند.

در راستای توسعه اشتغال در بین زندانیان استان بوشهر، نشست مشترک مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر و مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی استان بوشهر صبح چهارشنبه برگزار شد.

توانمند سازی زندانیان استان بوشهر

مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی استان بوشهر با اشاره به اهمیت آموزش برای زندانیان اظهار داشت: یکی از برنامه‌های مهمی که در دستور کار داریم، ایجاد فرهنگ کار و تولید در بین زندانیان و اعضای خانواده آنان است.

رضا مقبلی قرائی با اشاره به نقش مهم آموزش مددجویان در کاهش آسیب در داخل زندان و جامعه خاطرنشان کرد: تلاش داریم زمینه توسعه آموزش‌ها برای زندانیان را در سطح زندان‌های استان فراهم سازیم.

وی با اشاره به ایجاد کارگاه‌های آموزشی در زندان‌های استان تصریح کرد: فرآیند اشتغال و حرفه آموزی در زندان‌ها را باید تسهیل کنیم و همکاری گسترده‌ای بین زندان و فنی و حرفه‌ای وجود دارد.

مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی استان بوشهر اضافه کرد: برای بازگشت سعادتمند به جامعه باید توانمند سازی مددجویان در دوران حبس با استفاده از موزش‌های حرفه آموزی در زندان‌ها در دستور کار باشد.

وی یکی از مأموریت‌های اصلی مراکز تأمینی و تربیتی را آموزش زندانیان و سوق‌دادن آنها به سمت اشتغال دانست و افزود: توسعه اشتغال و حرفه آموزی زندانیان و کمک به رفع مشکلات معیشتی خانواده را در دستور کار داریم.

مقبلی قرائی تاکید کرد: آموزش مهارت‌های اساسی زندگی به ویژه برگزاری دوره‌های فنی و حرفه‌ای در زندان‌ها و مراکز تأمینی و تربیتی عامل مؤثری در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی زندانیان است.

آموزش ۱۰۰۰ زندانی در استان بوشهر

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر نیز با اشاره به اهمیت ارائه آموزش‌های فنی به زندانیان بیان کرد: با توجه به شرایط کرونایی تلاش شده که آموزش‌ها با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی ارائه شود.

عبدالمجید دراهکی از ارائه ۳۶ هزار و ۷۰۰ نفر ساعت آموزش‌های مهارتی در زندان‌های استان بوشهر طی نیمه نخست امسال خبر داد و افزود: این آموزش‌ها در زندان شهرستان‌های بوشهر، دشتی و دشتستان ارائه شده است.

وی با اشاره به برگزاری ۲۴ دوره مهارتی با تنوع ۱۹ حرفه خاطرنشان کرد: تا پایان سال جاری بیش از هزار مددجوی زندان‌های استان بوشهر با همکاری اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی توانمندسازی می‌شوند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با اشاره به نقش مهم آموزش در زندان‌ها بر تقویت روحیه خودباوری اضافه کرد: این آموزش‌ها در اشتغال‌زایی و بهبود معیشت زندانیان نقش مهمی خواهد داشت.

وی با اشاره به تأثیر آموزش‌های مهارتی در اصلاح و تربیت زندانیان و ایجاد اشتغال پایدار برای آنان افزود: این آموزش‌ها در کاهش معضلات اجتماعی نقش مهمی دارد و از ارتکاب جرم و بازگشت مجدد آنان به زندان جلوگیری می‌کند.

یکی از دغدغه‌های اصلی برای زندانیان، در زمان آزادی آنها است که آموزش‌های مهارتی نقش مهمی در کاهش انحرافات بعد از زندان خواهد داشت و می‌تواند آنها را به سمت اشتغال مناسب سوق دهد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر