جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
هواشناسی خبر داد:
فکرشهر: شفیع خدایی بیان کرد: بیشترین بارش سامانه یادشده در شهرستان دیلم با 140 میلیمتر و پس از آن شهرستان گناوه با 103 میلیمتر ثبت شده است؛ همچنین شهرهای ...
کد خبر: ۷۷۰۹
چهارشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۰

فکرشهر: مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: سامانه بارشی که از روز یکشنبه هفته جاری وارد این استان شده بود پس از بارش مطلوب در همه نقاط این استان در صبح روز چهارشنبه از سمت جنوب این استان خارج شد اما مه شدید از امشب فضای این استان را فرا می گیرد.

به گزارش فکرشهر، نادرشفیع خدایی روز چهارشنبه افزود: پدیده مه از شامگاه چهارشنبه تا صبح پنجشنبه شعاع دید را در استان بوشهر بشدت کاهش خواهد داد.

وی با توصیه به رانندگان برای رعایت سرعت مجاز یادآورشد: سامانه بارشی یادشده درقالب دو سیستم مدیترانه ای و سودانی دراستان بوشهر فعال شد و آبگرفتگی معابر، تگرگ و سیلابی شدن رودخانه ها را در پی داشت.

شفیع خدایی بیان کرد: بیشترین بارش سامانه یادشده در شهرستان دیلم با 140 میلیمتر و پس از آن شهرستان گناوه با 103 میلیمتر ثبت شده است؛ همچنین شهرهای خورموج و ریگ با 34 و 31 میلیمتر در رتبه های کم ترین بارش می باشند.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر اضافه کرد: ویژگی بارز سامانه بارشی یادشده باد شدید لحظه ای بود طوری که سرعت باد تا 135کیلومتر در ساعت نیز در بوشهر ثبت شد.

شفیع خدایی ادامه داد: با خارج شدن این سامان دوباره سامانه بارشی جدید از روز جمعه وارد استان بوشهر می شود اما عملکرد آن ضعیف پیش بینی شده است.

وی گفت: با این وجود روزهای پنجشنبه و جمعه خلیج فارس مواج خواهد بود و دریانوردان بویژه شناورهای کوچک از سفرهای غیرضرور دریایی خوداری کنند.

به گزارش ایرنا، مدیرکل هوا شناسی استان بوشهر افزود: به محض ورود این سامانه وزش باد شدید و لحظه ای به همراه مواج شدن دریا دور از انتظار نیست.

شفیع خدایی گفت: برای آمادگی دستگاههای عضو ستاد مدیریت بحران و رعایت توصیه های هواشناسی توسط مردم بزودی اطلاعیه توسط این اداره کل صادر خواهد شد. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر